Alla inlägg under januari 2010

Av Jerry Olsson - 29 januari 2010 21:35

Let's Dance är ett underhållande program. Det programmet har bjudit på massor av underhållning, tack vare en bra balans på kändisar och dansare.

Och juryn. De är härliga.

Men David är ändå kung.

Ta dagens bästa citat till exempel.

Ann Vilson kommenterade Gudrun Schymans slowfox, med att hon ska hålla sig på höger sida hela tiden. Davids snabba replik efteråt: Jaså moderaterna alltså?

Genialt.


Men det är två saker TV4 måste skärpa sig på.


1. Varför kan man redan rösta på dansarna innan de dansat?

Ok, de vill säkert tjäna in pengar, men gör det mer proffsigt.

När alla har dansat, då kan man rösta, tycker jag.


2. Programtidslängden. Den suger svullen purjo.

Inte nog med att det är reklam, den kan jag acceptera.

Men varför avbryter TV4 med ett annat program plus nyheter innan man får se vem som åkt ur? Det är väldigt sent att se klockan halv elva vem som åkt ut.

Mitt råd: Avsluta Let´s Dance innan nyheterna, humorprogrammet kan man sända på måndag eller något.


Jag håller fortfarande på Agneta Sjödin.

Tv
Av Jerry Olsson - 29 januari 2010 19:35

Dom där snickerskakorna jag gjorde häromdagen blev en succé tyckte morsan och farsan. Jag tror att farsan åt mest.

  

Snickerskakorna!

 

På bilden var det nästan fullt. Jag kan lova så här: Det är inte så mycket kvar av bakverket.


  

Här är en Carrie som var glad att se sin farmor och farfar.

Av Jerry Olsson - 28 januari 2010 18:21

Jag hoppas det kommer att gå bra.

Men hellre vaccinet är den där sjukdomen, som varit på folks läppar i flera månader. Jag känner några som haft sjukdomen, och det var fruktansvärt sa dom.

Då förstod jag att vi gjorde rätt.

Jag vill inte att vår dotter ska ha svininfluensa.


Av Jerry Olsson - 28 januari 2010 17:29

Jag minns att jag och hela familjen kollade på en knäpp, brittisk tv-serie som hette Badliv i slutet av 80-talet.

Och vad vi skrattade. Det är en så fruktansvärd torr, men härligt rolig engelsk humor. Det påminner väldigt mycket om Benny Hill, men lyckligtvis är denna sketch helt genial och inte för mycket som Benny Hill kan bli.

(Om man kollar för mycket på den serien det vill säga.)

  

Badliv (och Picnic längst ner till höger)

 

Badliv handlar om ett gäng med ett par gubbar, två äldre tanter, en förarglig pojke och en blondin, som är på semester vid en engelsk badort:

"Tiddley Cove".

När den gick på SVT, så översattes det till "Knasbaden".

På Knasbaden händer det bara dumheter.

Det är svårt att sätta fingret på det, men komiken i serien/filmen är väl tajmat och genialt. Ungefär som Plankan, den gamla klassikern,

En av mina favoritscener är när den "yngre" gubben med stora glasögon kommer in på sitt hotellrum. Han tycker utsikten är underbar. Men när han ska packa upp väskan, hörs det en tuta och en motor som går igång.

Utanför fönstret står det faktiskt en fiskbil med vackert landskap målat på sidan, som då kör iväg. Kvar är det en ful tegelvägg. Så han går ut och byter rum.

Briljant.


Feminister bör inte se denna film, eftersom den innehåller gubbsjuka och urringningar. Men det gör Benny Hill-serierna med visserligen.

Humorn uppskattas inte av alla, och det förstår jag, för den är speciell.

Antingen gillar man filmen, eller så avskyr man den.

Alla i min familj gillar den, medans våra sambos avskyr den.   


Det måste ha gått minst 20 år sen Badliv gick på TV.

Och nu har den kommit ut på DVD, och klart som fan att jag köpte den.

Det är en komisk pärla.

På samma skiva fanns en annan sketch med de två gubbarna (Two Ronnies kallades de ifall någon undrar):

Picnic.

Den är mycket äldre än Badliv, och det märks.

Picnic är inte lika rolig.

Visst, den har sina roliga stunder, helt klart.

Men den har inte heller samma briljans som uppföljaren har, för den har mycket mer tråkigare scener och är torrare. Det är kanske på grund av att den är gjord på 70-talet.

Picnic är dock sevärd. Gillar man Badliv ska man se den.

Men den har faktiskt mer "gubbsjuka" än vad uppföljaren har.


Här är en liten del av Badliv på Youtube.


Av Jerry Olsson - 26 januari 2010 09:29

Jag minns dagen hon föddes väldigt väl.

Vi kom till Karlstad BB cirka 01.00 på natten mellan lördagen och söndagen.

Malin hade såna värkar, som kom ungefär var tionde, ibland femte, minut.

När vattnet gick till slut så började det på allvar.

Två timmar senare efter vattnet gått, så föddes vår dotter Carrie.

Hon kom till världen strax innan 19.00 på söndagen den 26:e juli.

Jag var så stolt över Malin som kämpat så hårt.

Jag kan inte tänka mig hur ont hon hade.

Men Carrie var så vacker, påminner mycket om sin mamma   

Jag kommer ihåg ett ögonblick när Carrie låg på sin mammas bröstkorg,

så såg det ut som den lilla flickan gav mig fingret.

Det såg så roligt ut, men gulligt.

Att ens liv kan ändras så mycket vid ett särskilt ögonblick.

Nu är hon ett halvår gammal.

Det är ett halvår tills hon blir ett år.

Och det är två månader tills jag blir 30 år.

Då är det som slår mig. Jag börjar bli gammal.   

Men det gör inget, jag är bara glad att vår dotter växer och mår bra.

  

Vår ängel Carrie

Av Jerry Olsson - 25 januari 2010 14:41

Carrie har blivit så stor. Hon har gått upp nästan ett halvkilo, så hon väger nu över åtta kilo. Men hon har vuxit mycket, jag tror hon har växt nästan fyra centimeter. Hon är nu 69 cm lång!

Vår dotter blir större.   

Carrie och pappa  

Av Jerry Olsson - 25 januari 2010 14:38

Snickerskakor är så goda! Och det var ett bra tag sen jag åt dom.

Funderar på att prova på att göra egna.

Malin samlar dom där bakverksböckerna från Aftonbladet, och i en av dessa böcker står receptet på just snickerskakor.

Mums!  

Av Jerry Olsson - 24 januari 2010 20:00

Efter Stellan Sundahls tragiska bortgång, gjordes hans mästerliga program "Snacka Om Nyheter" om.

Först var det Sven Melander programledare, och han var helt ok.

Sen var det någon kvinna, kommer inte ihåg vad hon heter.

Men även om de försökte göra om programmet så var det inte samma sak utan en av de stora från bland annat "Helt Apropå": Stellan så klart.

Politik har aldrig fått så syrliga uppkäftigheter som när han satt vid rodret, med Stefan Grudin och Ronny Eriksson på var sin sida.

Åh, det var ett underbart program.

Snacka Om Nyheter.

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Boken man skriver skit i


Skapa flashcards