Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Jerry Olsson - 14 januari 2010 19:56

Jag har lyssnat mycket på Grandpa Jones de senaste tio åren.

Den här videon med honom visar vilken cool gubbe han var.

http://www.youtube.com/watch?v=A-u-Ql6_Gm8

Banjo!  

Av Jerry Olsson - 14 januari 2010 17:37

Jag skrev en topplista på 100 tv-spel som jag har som favoriter förra året.

Anledningen är att jag fyller 30 år i år, och jag ville kolla i backspegeln.

Jag satte upp listan i min förra detta blogg på Loading.se, men nu är jag inte där längre, så jag får göra den här istället. Men inte idag.

För jag vill göra en liten ändring först.

Men spel som Super Mario Bros 3, Metal Gear Solid, Kid Icarus, Secret Of Mana, Final Fantasy VI och Metroid Prime kommer att vara med. (lite spoilers där)

Och naturligtvis några Legend Of Zelda-spel. För den serien är min absoluta favorit inom spelserier.

 

Hjälten Link och princessan Zelda från spelserien Legend Of Zelda.


Enda jag bör nämna är att jag har inte med något spel som finns på Playstation 2, Playstation 3, Dreamcast och XBOX360, för jag inte haft någon eller har någon av maskinerna. 

På återseende.   

Av Jerry Olsson - 14 januari 2010 09:32

Igår fick jag se en sak som fick mig att vilja spy.

På sidan Facebook, brukar man kolla vad man har fått för inbjudningar och sånt.

Igår kollade min sambo på sin sida, och där har en "väninna" skickat en inbjudan till gruppen "vi som har sexuella fantasier om barn", eller nåt sånt.

Vad i helvete?

Vem är så förbannat dum, som skickar sån här jävla skit?

Och det var inte det värsta!

Sidan hade över 3000 medlemmar, och flera var bekanta till oss.

Det finns inte en chans att alla dessa skulle gått med frivilligt, de måste ha blivit lurade av någon spam eller nåt liknade, tänkte vi igår.

Och helt riktigt, det är när man klickar på "vilka som kollat din sida" på Facebook, blir man med automatiskt i denna skitgrupp.

Fy fan!

Hur kan någon göra så här? Gruppen är nu borta som tur är, för den har blivit anmäld.

Men det här kommer att ta lång tid för mig att smälta.

Vi har en dotter på fem månader.

Hur kan någon iöverhuvudtaget skapa en sån här jävla grupp?

Och inom dess sidkategori "just for fun"....äckligt.


Tidigare månad - Senare månad

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Skapa flashcards