Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Jerry Olsson - 15 januari 2010 21:15

Jag tror stenhårt att Agneta Sjödin vinner.

Hon har en av de bästa dansarna med sig, Tobias, och hon verkar ha en dansglöd i sig.

Vi får se om några månader, men jag håller stenhårt på Agneta.



  

Agneta Sjödin

Tv
Av Jerry Olsson - 15 januari 2010 11:07

Jag är mycket intresserad av tv-spel, och jag har spelat i över 20 års tid. Snart är jag 30 år gammal, och jag vill göra en liten krönika.

Ja okej, en topplista, för mina absoluta favoritspel genom tiderna.

Jag skrev upp hundra spel för ett tag sen, nu har jag uppdaterat listan lite.

Men annars är den precis som jag gjort.

Jag tar upp spelen, tio i taget, från plats 100 till det spel som jag anser är det bästa.

Denna gång: Plats 100 till 90.


100. Super Smash Bros Brawl (Wii)

  

Nintendos fightingserie är inte likt andra beatemup-titlar. Att få ge storheter som Super Mario, Link, Pikachu och andra Nintendo-kändisar är grymt kul. Den tredje delen i serien, Brawl, är klart det bästa i serien. Gästspel av Solid Snake och Sonic är grädden på moset. Och jag är glad att man kan använda Gamecubes kontroll för den är perfekt för detta spel.

 

99. Wii Fit (Wii)

     

Nu vet jag vad en del kommer att tro. ”Men detta är inget spel”? De har en poäng i det, det är en träningssimulator. Men jag gillar att våga utmana mig själv i Wii Fit. Det är det mest fysiska spel jag spelat.

 

98.  SaGa Frontier II (Playstation)

  

Den fantastiska vattenmåleri-baserade grafiken får mig alldeles förälskad i SaGa Frontier II. Helt klart ett av Sony Playstations vackaste spel.

 

97. Earthworm Jim (SNES, Mega Drive)

  

Jag hade aldrig i min vildaste fantasi att en mask i en rymddräkt som skulle få Arnold Schwarenegger eller Magnus Samuelsson gröna av avund, vara med i ett så roligt spel som Earthworm Jim är. Är det ett actionspel eller en ren parodi? Skit samma, I love it.

 

96. Jet Set Radio Future (XBOX)

  

När jag köpte en XBOX, så medföljde Jet Set Radio Future med. Det jag älskar mest med spelet är att man får känna en viss frihet, när man åker inlines och sprayar graffiti. Och celshading-grafiken är kanon.

 

95. Paper Mario (Nintendo 64)

  

Det sista Mario-spelet till 64:an är långt ifrån det sämsta. Mushroom Kingdom ser oehört vackert ut även om allt verkar vara gjort av papper. Och det är ett bra RPG för nybörjare.

 

94. Castlevania – Harmony Of Dissonance (Game Boy Advance)

  

Det släpptes några Symphony Of The Night-lika Castlevaniaspel till GBA, dock är Harmony Of Dissonance det enda jag provat.  Och det är snyggt, spännande och roligt. Önskar att jag provat de andra spelen till GBA.

 

93. Turtles III – The Manhattan Project (NES)

  

Jag skaffade ett japanskt importspel tillsammans med en adapter, eftersom det tredje Turtles-spelet till NES inte verkade komma till Europa. Och det här arkadbaserade spelet är roligare än det andra spelet. Längre, kanske inte snyggare, men roligare.

 

92. Super Mario Bros. 2 (NES)

  

Det är ett annorlunda Super Mario-spel men det gör inte spelet uselt för det. Det är ett utmärkt plattformspel och tanken att välja mellan fyra figurer (Mario, Luigi, prinsessan och Toad) med olika förmågor får mig att vilja spela om spelet många gånger.

 

91. Castlevania (NES)

  

Konamis stora vampyrdödar-actionspel med inslag av piskor börjar här. Det är ett vackert 8-bitsspel med fantastisk musik, och det är fortfarande ett av de svåraste spelen i Castlevanias historia.

 

90. Gran Turismo 2 (Playstation)

  

Så många bilar, så många utmaningar. Uppföljaren till Sonys racingspel är ännu bättre än originalet.


Jag kommer tillbaka med fler titlar så småningom.

Vi ses.   

Tidigare månad - Senare månad

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Skapa flashcards