Direktlänk till inlägg 18 januari 2010
Jag slänger in några spel till i min 100-toppslista.
Denna gång är det dessa spel som gäller:
89. Super Mario Bros – The Lost Levels (NES)
Jag kommer ihåg när jag provade spelet första gången. När jag skulle ta en svamp, som var helt ny, så dog jag på kuppen. Vad fan? Det visade sig att det var en giftig svamp. På en bana så såg jag Blooper på land. Vad i helvete? Jag upptäckte att spelet var så förbannat svårt. Mario och Luigi var helt olika denna gång: Luigi hoppade högre och längre, men var mycket svårare att styra. Men jag älskar spel med stora utmaningar. En dag ska jag klara av spelet utan fusk.
88. Battletoads (NES)
Rares Turtleskopia är förbannat svårt, fattar inte idag att jag en gång klarat av spelet. Men paddor med nävar av stål är så coola. Det är snyggt, men fan så svårt det är. Den tredje banan, Turbotunneln, är ett av de svåraste momenten i mitt livs spelhistoria.
87. R-Type (Master System)
R-Type är ett briljant rymdspel med snygg 8-bitsgrafik, och tuff utmaning. De coola bossarna och banor som stridsskeppet på bana 3 väcker många minnen hos mig.
86. Star Wars: Rouge Squadron II (Gamecube)
En utmärkt uppföljare. Kända miljöer som Hoth eller slaget om Endor gör Rouge Squadron II till en upplevelse som fått mig att le när jag skjuter ned en TIE Interceptor.
85. Mega Man 9 (multi)
Mega Mans fantastiska comeback till rötterna var alldeles genialt, och är alldeles underbart! Första gången så är en kvinna en boss i serien, och Splash Womans bana är ett exempel på att det går fortfarande att göra bra Mega Man-spel igen. Capcom är mina hjältar.
84. Duck Tales (NES)
Capcom gjorde en hel del Disneyspel, och Duck Tales är klart bäst. Varför? Jo, det spelet har lånat bra bitar från Capcoms Mega Man-stil, och har klart ett lysande soundtrack. Månens tema... gudomlig.
83. Battle Of Olympus (NES)
Jag är intresserad av grekisk mytologi. Och denna hybrid av Zelda II och Kid Icarus är ett mycket underskattat spel.
82. Bubble Bobble (NES, Master System, Commodore 64)
Vem kan motstå den där musiken? Och vilket bra plattformspel det är. Samarbete gör spelet ännu roligare.
81. Metroid Fusion (Game Boy Advance)
Mycket spännande! Det är faktiskt skitläskigt när Samus blir jagad av sin klonade verison: SA-X. Metroidvärlden är så förbaskat snygg, alla format. Fusion är ett bevis för det.
80. New Super Mario Bros (Nintendo DS)
Så klassiskt, och efter många år fungerar även Marios 2D-plattformande i modern tid på den bärbara konsolen Nintendo DS.
De är så fantastiska, dessa spel. Men det är 80 titlar kvar, och tro mig.
De som är kvar är ännu bättre.
Jag vill bara påminna er om att jag inte har spel som finns till dessa konsoler på grund av att jag inte ägt dessa konsoler:
Sega Saturn
Sega Dreamcast
Playstation 2
Playstation 3
XBOX360.
På återseende med fler, spännande spel.
Jag har beslutat att den här bloggen ska upphöra - men jag ska börja med en helt ny och ännu bättre blogg. Framför allt en blogg med mer möjlighter och är snyggare. Än så länge är den nya under konstruktion, så denna är kvar en vecka eller två....
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
|||||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 |
|||
18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 |
24 | |||
25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
31 |
|||
|