Direktlänk till inlägg 22 januari 2010
Det här var faktiskt riktigt roligt.
Nu skriver jag upp några titlar till från 100-toppslista.
79. Nebulus (Commodore 64)
Det här färgglada, men mycket svåra tornklättrarspel har jag alltid varit svag för. Det här spelet är ett av de spel jag spelat mest på Commodore 64.
78. The Great Giana Sisters (Commodore 64)
Detta är faktiskt det allra första spelet jag provat på Commodore 64, och ett av de allra första spelen jag någonsin testat. Alltså innan Super Mario Bros. Det är så mycket mer än en ”klon”, det är ett välgjort plattformspel. Och jag diggar det rufsiga håret som Giana får när de får en powerup.
77. Zelda II – Adventure Of Link (NES)
Det så kallade svarta fåret i spelserien med Link och Zelda är mycket mer än ett svart får. Det här spelet har mer RPG än någon av spelen i serien, och jag diggar det skarpt. Vad som är bra med spelet är att det är just så annorlunda. Musiken är magisk, särskilt tempeltemorna. (både Temple och Great Temple) I AM ERROR måste vara den mest klassiska repliken i spelväg.
76. Excitebike (NES)
Klassiska Excitebike är mycket underhållande. Att skapa sina egna banor gör spelet ännu roligare. Klart det roligaste crosspel jag lirat.
75. Friday The 13th (Commodore 64)
Tänka sig i en situation: Du letar efter en svart Jason i pixlar som försöker ta död på dina kamrater, och sedan plötsligt vänder sig och jagar dig. Om du inte har rätt vapen så får du springa bort fort som fan. Det är en stark höjdpunkt i spelet. Det finns en Goonies-kopia till NES, men jag gillar Commodore 64-versionen bättre.
74. Sonic The Hedgehog 2 (Mega Drive)
Det bästa Sonic-spelet. Helt klart. Här går det undan, och bonusbanorna är jättekul!
73. Punch Out!! (Wii)
Nintendos boxningsserie har väckts och fått nytt liv. De klassiska motståndarna är tillbaka, nu med mera personlighet. Det ”andra varvet” och utmaningarna är mycket briljanta. Klart ett bra köp om har ett Wii.
72. Mario Kart Wii (Wii)
Den senaste delen i serien Mario Kart bjuder på mera karaktärer, galna banor som Coconut Mall och onlinestöd – då kan jag inte göra något annat än att älska det.
71. Goldeneye 007 (Nintendo 64)
Rares legendariska FPS med 007 i huvudrollen är ett spel jag spelat mot kompisar många gånger, till och med mot morsan. Och styr hon Oddjob så är hon farlig. I övrigt är spelet ett bra singelplayer också.
70. Axelay (SNES)
Om jag skulle vilja nämna ett spel som är verkligen hardcore, skulle Axelay vara ett hett alternativ. Snälla Nintendo i Europa, för fan – släpp ut spelet på Virtual Console snarast! Jag vill peppra på jättelika lavarobotar igen!
Vi ses en annan gång med resten av mina favoritspel.
Jag har beslutat att den här bloggen ska upphöra - men jag ska börja med en helt ny och ännu bättre blogg. Framför allt en blogg med mer möjlighter och är snyggare. Än så länge är den nya under konstruktion, så denna är kvar en vecka eller två....
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
|||||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 |
|||
18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 |
24 | |||
25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
31 |
|||
|