Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Jerry Olsson - 24 januari 2010 20:00

Efter Stellan Sundahls tragiska bortgång, gjordes hans mästerliga program "Snacka Om Nyheter" om.

Först var det Sven Melander programledare, och han var helt ok.

Sen var det någon kvinna, kommer inte ihåg vad hon heter.

Men även om de försökte göra om programmet så var det inte samma sak utan en av de stora från bland annat "Helt Apropå": Stellan så klart.

Politik har aldrig fått så syrliga uppkäftigheter som när han satt vid rodret, med Stefan Grudin och Ronny Eriksson på var sin sida.

Åh, det var ett underbart program.

Snacka Om Nyheter.

Av Jerry Olsson - 24 januari 2010 19:39

Jag, min sambo Malin, vår dotter Carrie och den enögde hunden Atlas var ute på fin promenad, dock med detta undantag:


  

Snömodd! Eller som vi säger i Torsbytrakten: Snömôôdd!

 

Sån här snö är den värsta. Det är svårt att gå med barnvagn i den här skiten.

Ja, det är svårt att gå i detta i överhuvudtaget.

Detta är ett bevis på att kommunen varit på latsidan när det gäller plogande.

Imorgon ska jag ta med Carrie till BVC för läkarundersökning, vägning och mått.

Det ska bli spännande att se hur mycket vår dotter, sex månader på tisdag, väger och hur stor hon blivit.

Men detta fruktar jag inför promenaden:


  

Snömôôdd!

Tidigare månad - Senare månad

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards