Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Jerry Olsson - 2 februari 2010 13:27

Jag har tänkt ut vilka tv-serier som legat mig varmast om hjärtat.

Och nu har jag slängt ihop några som är mina absoluta favoriter:


10. Vänner.

Stark komediserie, med underbara karaktärer som Monica, Chandler, Phoebe och särskilt Joey. Vänner hade klättrat några placeringar högre om det inte vore för - Ross. Han är seriens akilleshäl.


9. 2 1/2 Män.

Charile Sheen gör ett av sitt livs bästa roller som skitstöveln som tänker med det undre huvudet; Charlie Harper. Sarkasmer flyger överallt i denna serie med speciell humor. Bästa birollskaraktär är definitivt Berta - hon är grym.


8. Pang I Bygget.

Klassisk brittisk humorklassiker. John Cleese är som gjord för rollen som Basil Fawlty.


7. Knight Rider.

Det här osar härlig känsla av tidig 1980-tal och även 1970-tal. Musiktemat är guld värd. David Hasselhoff och bilen Kitt är det bästa bilpar någonsin i en tv-serie. Synd att det kom en 1990-talsversion med sämre skådisar och karaktärslösa bilar. Ska det se billigt ut, så ska det ha den där tidiga 1980-talskänslan.


6. MASH.

Krig har aldrig varit lika roligt i denna tidlösa klassiker.


5. Family Guy.

Detta är resultatet om South Park hade parat sig med Simpsons. Just nu finns det inget mer sinnesjuk tv-serie. Äh, vad fasen, det är så jävla roligt. Family Guy driver med allt. Och med finess dessutom.


4. The Addams Family.

Den legendariska familjen hade en gammal tv-serie på 1960-talet. Den är svartvit, men den har sin speciella charm som jag älskar. Lurch har aldrig setts så stor ut, och farbror Fester har aldrig varit så korkad - fast på ett charmigt sätt.


3. House.

Jag har aldrig skådat en så egoistisk, elak och fräck läkare som Dr. Gregory House är på TV. Det enda som överträffar hans fräckhet är hans briljans när det gäller svåra sjukdomar. Det är klart den bästa sjukhusserie jag någonsin sett.


2. Simpsons.

Det är inte svårt att förstå hur den gula familjen har klarat 20 år inom tv-branschen. De blir bättre och bättre. Varje figur i serien har så starka personligheter, och det är tidernas största satirserie. Min favoritfigur förutom Homer, är Barney Grumble.


1. The A-Team.

Nu snackar vi TV. Dofterna av 1970-tal och 1980-tal. Den grymma inledningslåten. De fyra härliga legosoldaterna med starka personligheter. Action!

Som TV-serie är den egentligen inte så originell, men det är den där känslan. Den där känslan som filmer från 1970-talet och 1980-talet. Sån där känsla kommer jag aldrig att få uppleva igen.

"I Love When A Plan Comes Together".


SÅ ser det ut. Mina favoritserier. Genom tiderna.


Jag skapar en omröstning på 20 olika tv-serier, och där finns mina tio favoriter med. Plus tio andra, spontant utvalda serier. En del jag tycker är ok, och en del jag tycker suger.

Rösta gärna!  

Tv

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards