Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Jerry Olsson - 4 februari 2010 22:34

Torsdag kväll.

Jag dricker en Peach Melda, jag har inte tagit mig någon form av alkohol på väldigt länge. En räcker tror jag. Jag är inte en sån som sveper i mig massvis med öl eller sprit bara för att. Jag vill njuta av det jag dricker, men som sagt, jag dricker alkohol väldigt sällan.

Snön ligger på marken, taket, buskar, träd, bilar och lyktstolpar utomhus.

Det verkar som att vintern kommer att bli lång.

Och snart är det Svenska Rallyt.

Jag kan inte bry mig mindre, vill bara att skiten ska gå över fort.

Förstår mig inte på dess storhet.

Av Jerry Olsson - 4 februari 2010 13:59

Jag är så grymt sugen på att få Ponyo På Klippan Vid Havet, senaste animeverket av mästerliga Hayao Miyazaki.

Han har gjort vackra filmer som Kikis Expressbud, Min Granne Totoro, Nausicaä Från Vindarnas Dal, och två exempel av mina favoritfilmer:

Spirited Away och Det Levande Slottet.

Miyazakis animerade stil är så vacker. För min egen del, vackrare än Disney.

Och det är inte lite heller.

Det enda som överträffar det vackra är hans briljanta fantasi.

Klart som fasiken att han förtjänade Oscarn för Spirited Away.

Ponyo På Klippan Vid Havet kom ut på DVD häromveckan, och vi beställde den för ett par dagar sen. Hoppas att den kommer. För jag tror att den är jättebra.


  

Hur kan man inte älska denna tecknarstil? Titta på färgerna och ljuseffekterna!

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Skapa flashcards