Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Jerry Olsson - 5 februari 2010 19:44

Efter förra veckans fiasko med att en av de bästa dansarna, Agneta Sjödin, åkt ut har jag bestämt mig att skita i resten av säsongen.

Inte sedan fiaskot med att Robert Wells åkt ur Körslaget förra året har det varit så dåligt.

Men ärligt, det är inte röstarnas fel egentligen.

Det är TV4s fel.

Man borde få rösta efter de dansat klart, precis som att i Körslagets del att de borde rösta efter de sjungit klart.

Med den långa uppehåll efter halv tio-halv elva borde det räcka?

Idioter.

Tv
Av Jerry Olsson - 5 februari 2010 11:11

Jag älskar skräckfilm, de flesta som känner mig vet det.

Och visst, jag gillar Saw-filmerna, men när ska filmserien ta slut?

Det kommer en ny film i serien varje år, och snart ska del 7 spelas in inför premiären på Halloween i USA.

Det är synd på ett sätt att serien expanderas så fort, för jag älskar den första filmen. Den är smart på ett enkelt sätt, och har bäst skådisar.

Och det geniala slutet har ingen av uppföljarna överträffat. Inte ens tvåan, som är den bästa uppföljaren.

Varje gång en ny Saw-film kommer så hoppas jag dock på en sak.

Vad hände med doktor Gordon i del 1?

Enda spåret efter honom är den där numera ruttna, avsågade foten.

Det är det jag är intresserad av, vad som hänt honom.


Nu tänker säkert många "men det finns ju massor av Jason-filmer", och jo, det är sant. Men hur kommer det sig att det är lättare att göra en ny Saw-film än en ny Friday the 13th? För den uppföljaren har inte fått grönt ljus än. Trots det ryktas att manuset är klart. Vi får se hur nyinspelningen av Nightmare On Elm Street resulterar till. Och den vill jag se.

Saw-filmerna har blivit 2000-talets svar på Friday the 13th. Massor av uppföljare.

Men för min del - jag ser hellre på en klassisk, billig 80-talsfilm med Jason än en film med Jigsaw (som varit död i tre filmer nu) och underligt manus.

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Skapa flashcards