Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Jerry Olsson - 12 februari 2010 18:48

Vår dotter Carrie ler, skrattar, låter och jollrar så glatt.

Helt enkelt underbart!     

Gulliga, bedårande Carrie 

Av Jerry Olsson - 12 februari 2010 12:35

Jag har inte gjort något på listan på länge, men nu släpper jag ut plats 69 tll 60.


69. Metal Gear (NES)

Legenden om Solid Snakes uppdrag i Outer Haven är helt klart ett actionspel med finess. Jag gillar idéen att leta efter tuffa vapen, coola grejer och dörrkort i en djungel med farliga vakter. Och att inte bli upptäckt är för mig lika viktigt som i Metal Gear Solid.

 

68. Harvest Moon (SNES)

Det första spelet om en bonde som driver en bondgård samtidigt som han ska finna den sanna kärleken är ett spel som jag gärna spelar om många gånger. Det är så charmigt.

 

67. Psycho Fox (Master System)

Ett plattformsspel med en räv, en flodhäst med nävar av stål, en apa som hoppar högre än Stefan Holm och Sotomayor ihop, och en tiger som springer fort och hoppar långt. Är detta något att hänga i julgranen? You got it! Ett exempel på ett Master Systemspel med passion.

 

66. Out Run (Master System)

Min absoluta favorit bland cruisingspel. Jag älskar när vägen och omgivningen skiftar färg och bakgrund när man korsar nya ställen under resan. ”Magical Sound Shower” är en klassisk musikslinga.

 

65. Wii Sports Resort (Wii)

Wiis sportspel är simpla, men väldigt underhållande. Jag gillar Resort lite mer, eftersom pilbågsskyttet, bowlingen, pingisen och fäktningen är fantastiskt roliga.

 

64. New Super Mario Bros Wii (Wii)

Det här spelet är så jävla roligt, tack vare dess multiplayerläge. Som en bonus, är spelet välgjort, snyggt och luktar retro. Så gott! Ett stort plus till Bowsers sju ungar som gör stor comeback! Visserligen är de åtta, för Bowser Jr. är med, men jag gillar de sju andra bättre.

 

63. Harvest Moon – Friends Of Mineral Town (Game Boy Advance)

Den bästa versionen av Harvest Moon är så oemotståndlig. Vackrare än SNES-versionen.

 

62. Legend Of Zelda – Link’s Awakening (Game Boy)

Kohlint är minst lika spännande som Hyrule. Denna hybrid mellan A Link To The Past och originalet är för mig det gladaste Zeldaspelet. DX-versionen är lite vassare, tack vare att färgerna gav spelet mera pussel.

En liten extra sak: Sjunde palatset; Eagle's Tower, har ett av seriens mest minnesvärda och läskigaste musikslingor.

 

61. Mike Tyson’s Punch Out!! / Punch Out!! (NES)

Originalet i Nintendos boxningsserie är sjukt underhållande. Det spelar ingen roll om jag besegrat Mike Tyson eller fått stryk av honom på tre slag, så är det lika utmanande och roligt varje gång. Kul komiksboxning.

 

60.  F-Zero X (Nintendo 64)

Här tamejtusan går det undan. Turbofart och vilda banor gör detta till mitt favoritracingspel på Nintendo 64.


Nu har jag 59 titlar kvar. Vi syns snart igen med mer ur denna lista.  


Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards