Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Jerry Olsson - 3 mars 2010 20:26

Mega Man-serien är en spelserie som är ett eldprov för gamers.

Det är en utmaning, och en sann 8-bitsklassiker.

På fredag kommer den tionde delen, Mega Man 10,Wiis internettjänst WiiWare.


Jag passar på att spela Mega Man 9 innan dess.

Mega Man 9 var Mega Mans stora comeback, till sina rötter. Efter en lång rad med X-titlar, fotbollsspel och underliga Pokémon-kopior, borstade Capcom av dammet på det som gjorde Mega Man bäst.

8-bit. Den klassiska spelstilen. Musiken. Grafiken. Den dåliga storyn.

Man kan inte göra något annat än att älska den.

Och Mega Man 9 är den bästa delen sedan Mega Man 3. På över 20 år.

  

Splash Woman

 

Banor som var perfekt ihopsatta, med tuffa bossar och de viktiga detaljerna som fick en att bli förbannad ena sekunden och i den andra sekunden blev man överraskad. Mega Man har det än.

Första gången någonsin fanns det en kvinnlig bossrobot; Splash Woman.

Hennes bana är den bästa i spelet, bäst musik och stil. Den påminner mycket om den bästa banan i hela serien, Bubble Mans bana i Mega Man 2.

 

Mega Man 10. På fredag. Klart som fan jag tänker ladda det. Det kommer nog inte att bli lika bra som del nio var, men förhoppningsvis bättre än del fyra, fem och sex. Dessutom finns det ett easy mode för nybörjare. Men jag tänker köra på normal.

  

De klassiska eldbollarna från Mega Man 1, 2 och 9 är med igen! Hett!


Capcom, tänk om fler spelskapare gjorde som ni.

Av Jerry Olsson - 3 mars 2010 12:53

Det droppar från takrännorna utomhus. Solen skiner så varmt och skönt. Den enda som är synd att det blåser som bara fan. Det är som om Gud släpper en kraftig fis som kyler ned allt. Men solen, den börjar att få våren att träda sakta fram.

Skönt, för nu har det kommit för mycket snö.

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards