Alla inlägg den 2 maj 2010

Av Jerry Olsson - 2 maj 2010 17:05

Jag har spelat Rune Factory: Frontier till Nintendo Wii ett litet tag nu. Och jag har fått ett starkt intryck på spelet.


Likt Harvest Moon och dess uppföljare, kan man spela bonde och flörta med unga kvinnor i byn. I det här spelet har man tolv kvinnor att välja mellan, men dessutom ska du försöka bli vän med alla i byn. Något kommer att hända om du blir bra vän med de tolv kvinnorna - eller heroines, som de kallas här.


Jag har just kommit förbi första våren, byggt en ladugård, där man kan ha tämjda monster, som i sin tur kan hjälpa dig på gården eller i strider.


Rune Factory: Frontier har gett mig ett bra intryck, som sagt. Det är mer som väntar, det är jag övertygad om.

Jag älskar dess anime/manga-stil på filmklippen som visas, men också dess värme.

Det var inte igår jag fick känna på en sån här avslappning och ro. Trampoli är en by jag kommer att stifta bekantskap med ett bra tag.

En recension kommer att komma, men då bör jag komma igenom sommaren, hösten och vintern i spelet först.

Men hitills ser det bra ut.

  Spelet är så charmigt så att det ryser i benmärgen.

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards