Alla inlägg den 28 maj 2010

Av Jerry Olsson - 28 maj 2010 21:28

Jag visste det.

Sveriges bidrag med Anna Bergendahl var helt enkelt för svag och tråkig för Schlager-EM.

Men det är inte tjejens fel. Hon gjorde det hon kunnat göra, vad mer kunde man begära? Hon är inte ens tjugo år, så hon är ju duktig.

Men jag står fast vid att låten är svag. Dock var ingen av de svenska bidagen i Schlager-SM något att hänga i julgranen precis.


Vad den svenska schlagern behöver en rejäl lavemang.

Töm ur all gammalt och upprepande, gör om - gör nytt. Byt ut ledningen, allt!

Det behövs göra något helt annorlunda.


(och dessa ord kommer från en som faktiskt inte bryr sig ett jävla skit om schlager, men måste ändå skriva något eftersom det bara skrevs om "fiaskot" igår)


Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Skapa flashcards