Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Jerry Olsson - 21 juni 2010 20:09

(denna blogg är tillägnad syster Lana och broder Larry)

Här är några godbitar från den klassiska tv-serien Alf.

När ska någon kanal man inte behöver betala extra för, visa denna serie igen?

Tv
Av Jerry Olsson - 21 juni 2010 17:20

Uräskta för förseningen.

Men här är recensionerna av förra veckans vinnare i omröstningen.


Corpse Bride


Trailer


Tim Burton har gjort en övertygande bättre film än sitt förra projekt med animation, Nightmare Before Christmas.

Denna film handlar om en klumpig brudgum som ska gifta sig med en flicka han faktiskt faller för. Men efter en klantig situation så hamnar han ute i skogen, där han av misstag (under en övning) råkar fria till en likbrud - och hamnar i dödsriket.

Denna film är ett mästerverk. Den levande världen är ett grått och otroligt stelt rike. Den är dyster och kall. Dödsriket däremot, är en färgstark och glad plats. Här skingrar fantasin i full fröjd.


Corpse Bride är en spännande, rolig och träffsäker kärleksfilm. Johhny Depps röst passar bra åt klanten Victor. Men den starkaste karaktären i filmen är tveklöst likbruden själv - Emily. (vars röst är Helena Bonham Carter - fantastisk)

Hennes hy är bländande blå, men ändå lyser den full av liv och karaktär.

Under filmens gång så ser det ut som att Emily tar Victor ifrån bruden Victoria (som Victor är förälskad i) - men sen tycker jag faktiskt synd om Emily. Hon har hamnat i dödsriket av en anledning. Hon är en karaktär man beundrar.


Den här filmen är en film jag verkligen älskar. Jag har sett den ett flertal gånger, men dess värme och humor gör så att jag aldrig tröttnar på den. Se den!

Betyg:           


Djungelboken

 

Gryningspatrullens sång


Den här filmen känner de flesta till. Sagan om balnd annat djungelpojken Mowgli, björnen Baloo, pantern Bagheera och tigern Shere Kahn.

Den har över 40 år på nacken, men än i dag lyser den som den bästa Disneyfilmen av alla. Varför?

Jo, den briljanta karaktärsdesignen och rösterna. Att börja med.

Sen är det den vackra teckningsstilen, det ser ut som en riktig djungel.

Sångerna - vem kan glömma "Var nöjd med allt som livet ger" eller "Jag vill vara som du"?

Disneys filmer med djur i rollerna är de övertygande bästa filmerna, och Djungelboken är det perfekta beviset för det.

Titta på den, och om du har gjort det, titta på den igen. Och njut av en historisk tecknad film. För det här är ett mästerverk utan dess like.

Betyg:           

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Skapa flashcards