Alla inlägg den 23 juni 2010

Av Jerry Olsson - 23 juni 2010 12:47

Jag kommer ihåg något som en lärare på media sa till mig.

Han sa att amerikansk country och dansband är samma skrot och korn.

Min klassföreståndare kontrade med att amerikansk country är fan så mycket bättre än svensk dansband.


Visst, det kan finnas vissa likheter.

Den amerikanska countryn är lika stor i USA, som dansband är stor här i Sverige.

Och sångerna brukar oftast handla om kärlek, vilket är rätt likt.

Men där slutar likheterna anser jag.

Country är mycket mer jordnära och den amerikanska hillbilly-miljön som präglar musiken är sjukt underbar. Jag kan nästan känna den där cajun-barbecuedoften som smeker ens näshår. Den amerikanska landsbygden är vacker och härlig.

Jag gillar den svenska landsbygden också, men jag känner inte närvaron av den alls i svensk dansbandsmusik.


Torsby Countryfestival är snart vid våra fötter. Jag hoppas på i framtiden att vi får uppleva riktig amerikansk country.

Kenny Chensney


Faith Hill


Alan Jackson


Willie Nelson


Shania Twain


den legendariska countryartisten Hank Williams


Country är helt enkelt underbart.

Det segrar över dansband när som helst, var som helst, hur som helst!

Av Jerry Olsson - 23 juni 2010 08:56

Jag är så fruktansvärt nervös. Men jag måste dit, men jag kan inte låta bli det. Jag avskyr att gå till sjukhus.

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards