Alla inlägg under juli 2010

Av Jerry Olsson - 26 juli 2010 19:51

  Den goda tårtan som Malin, Carries mamma, har gjort.


 

Carrie spelar på sitt snygga keyboard.


Carrie i famn på sin pappa, kusin André i famn på farbror Larry och Kenny i Rocco-tshirten.


 

Världens goaste, finaste och gladaste ettåring!


Grattis på din födelsedag, Carrie!

Mamma och pappa älskar dig.

  

Av Jerry Olsson - 18 juli 2010 19:50

Mega Shark vs Giant Octopus (bara titeln låter ju B-film) har jag inte sett.

Men jag läste i en persons blogg (jag tror att det var Victor Sjöström på Loading.se) för ett bra tag sen.

Han hade ett klipp från filmen, och den var verkligen - speciell.

Bara för det vill jag se denna film, men den var ju svindyr på Discshop.se.

Lorenzo Lamas är dessutom med - då lär ju filmen vara i C-klass.

(ni vet, han som var med i Renegade och i Falcon Crest, vår käre Lance?)

Här har ni filmklippet, den är så dålig så att den är bra.

Frågan om vad som är värst i klippet? Attacken? Blixtarna? De dåliga specialeffekterna? Eller de otroligt usla skådespelarna?

Av Jerry Olsson - 18 juli 2010 09:59

Semestern i år har gått otroligt fort. Helt vansinnigt.

Men vilket underbart väder man haft i år. Sol nästan varje dag.

Fast man fick ju ett fruktansvärt åskoväder under veckan, det blixtrade hela tiden - överallt!

Och regn som vräkte ned hela tiden.   


Till helgen som kommer ska vi ha två kalas för Carrie, som fyller 1 år nästa måndag.

Anledningen att vi firar två dagar tidigare är ju för att jag jobbar på hennes födelsedag. Men det kommer att gå bra.


Jobb ja. Få se om jag kommer ihåg hur man beställer gas    på tisdag.

Hur mycket kunder kommer det att komma under dagarna? Det kommer att bli fullt upp - jag har hört att det andra gänget har haft skitmycket att göra.

Av Jerry Olsson - 17 juli 2010 11:35

Inför Something, Something, Something, Dark Side (Family Guys parodi på Rymdimperiet Slår Tillbaka) tar jag en liten återblick på Griffins förra parodi på Star Wars.

Ett av mina favoritögonblick är när Luke Skywalker(Chris Griffin) stöter på sandfolket.

Jag diggar Sandfolkets springstil.


Det är fanemej lysande.

Av Jerry Olsson - 15 juli 2010 21:55

Vi tog oss en litebn tur till Charlottenberg idag, vår familj.

Vi drog med oss svärmor också, för trevligt sällskap.

Det var riktigt trevligt. Men det enda som var synd var att det regnade som faaan.


Carrie har fått sig en ny sittvagn. Den gamla barnvagnen har blivit skum.

Den här nya är mer praktisk och är mycket lättare.


....nu hoppas man på att det går bra.

Av Jerry Olsson - 14 juli 2010 18:45

Idag har jag och Malin spelat bowling tillsammans med syster Lana och kusin Ann-Sofie.

Det började bra för mig - men sen fick jag en gutter ball.

Min sambo Malin fick en imponerande serie - fyra raka strikes i rad.

Malin vann, sen var det rätt jämnt mellan syster och kusin.

Jag blev, inte oväntat, sist.   

Men det var riktigt roligt.

Jag får alltid ont i fingrarna efter man spelat bowling.


Det enda som fattades var "Disco Inferno", som jag automatiskt tänker på när bowling nämns.

Det kan bero på filmen Kingpin.

Av Jerry Olsson - 13 juli 2010 18:52

Nu tar jag och recenserar förra veckans segrare i filmomröstningen.


Star Wars Episod V - Rymdimperiet Slår Tillbaka

Slaget på isplaneten Hoth.


Uppföljaren på en av de största filmsuccéerna genom tiderna, Stjärnornas Krig, räknas dessutom som en av de uppföljare som till och med är bättre än den första.

Rebellerna söker skydd från Imperiet, eftersom Dödstjärnan blev förstörd.

Rymdimperiet Slår Tillbaka är mycket mörkare och allvarligare än sin föregångare.

Man får se en episk snöstrid på planeten Hoth, där stora AT-AT-walkers marscherar längs de snöiga miljöerna. (som är filmade i Norge förresten)

Efter snöslaget, delas filmen in i två lägen.

1. Man får se Luke Skywalker i jakt efter den legendariska Jedi-riddaren Yoda.

2. Han Solo, princessan Leia, Chewbacca och C3PO på flykt från Darth Vader.

Dessa två lägen är helt olika, ena har mycket mystik och den andra har mer action.

Men de är minst lika spännande.

Det finns mycket dramatik och en hel del mörker i filmen. De sista scenerna i Molnstaden är kanske filmseriens mest dramatiska scener. Särskilt den där cliffhangern mellan Darth Vader och Luke Skywalker.

Rymdimperiet Slår Tillbaka har jämförts som den bästa uppröljaren, tillsammans med Gudfadern II.

Och det är inte svårt att förstå.

Den är spännande, häftig, och den håller än idag efter 30 år.

Betyg:           


Badliv


Brittisk sketch av The Two Ronnies.

Ett knasigt gäng med snobbar(?) på semester i ett knasigt semesteridylle.

Filmen är i bästa Benny Hill-stil, och den påminner även om Mr. Bean.

Jag tycker den här filmen är hysteriskt rolig, brittisk humor i bästa stil.

Jag skrattar varje gång jag ser den, för den är så sjuk.

Nu är inte Badliv för alla, det finns en del gubbsjuka i rullen.

Men den komiska talang för den murmelpratande gubben med monokel är perfekt tajmad.

Jag fattar detta kort:

Antingen älskar man Badliv, eller så hatar man Badliv.

Det finns inget mellan.

Jag tillhör den första kategorin.

Betyg:           

Av Jerry Olsson - 12 juli 2010 22:01

Den här låten beskriver Guds hårda sida.

Och vem kunde sjunga de hårda ord från Herren?

Johnny Cash.

I denna musikvideo så är det en massa kändisar, skådisar och artister som respekterar den legendariska mannen.

(lite roligt att se Dennis Hopper i filmen eftersom han också är död.)


Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Boken man skriver skit i


Skapa flashcards