Alla inlägg under juli 2010

Av Jerry Olsson - 12 juli 2010 20:08

Dessa två parodifilmer av mästerverket Metal Gear Solid är lysande!

Del 1 (shit, I killed a dog by sweating!)


Del 2 (I'm gonna use these cigarettes I hid in my STOMACH!)

Av Jerry Olsson - 11 juli 2010 17:27

En vecka kvar av ledigheten, semestern.

Denna semester har känts väldigt kort.

Det kan bero på att jag var hemma sex veckor förra året, på grund av att Carrie föddes.

Men en vecka är det i alla fall. Då hoppas jag verkligen på att man hinner att få i sig en portion motti och fläsk!

Det är sommarmat för mig.

 

Av Jerry Olsson - 11 juli 2010 11:35

En parodifilm på filmserien om Bella, Edward och Jacob - Twilight-filmerna, är på gång.

Frågan är inte om det skulle komma, utan när.

En trailer finns nu ute på denna parodi-film:

Vampires Suck.

Av Jerry Olsson - 8 juli 2010 09:01

Jag har visst fått en förkyldning, är väldigt skarp i halsen.

Det är mulet ute idag.

Av Jerry Olsson - 7 juli 2010 08:41

Ursäkta för förseningen - det har varit mycket på sista tiden.

Här är recensionerna för förra veckans omröstning.


Inglourious Basterds


Quentin Tarantinos omgjorda tolkning av sin favoritfilm; The Inglourious Bastards.

Se noga titlarnas skillnader...

Filmen utspelar sig i nazistockuperade Frankrike. Ett gäng amerikanska soldater, The Basterds, har ett uppdrag: Att döda nazister. Ledaren, Aldo Raine, spelas utmärkt av Brad Pitt. Jag diggar hans sydstatsdialekt i den här filmen.

Tarantino har fått in den där känslan som finns i Sergio Leones spagettiwesternfilmer, musik och attityd.

Det är mycket dialog i den här filmen, men den är mer intressant än förra filmen Tarantino gjorde; Death Proof.

Dialogen är på engelska, mycket tyska, franska och lite italienska.

Här måste jag lyfta upp Christoph Waltz, som gör den otroliga roll som judejägaren Hans Landa. Jag förstår varför Tarantino valde honom till den här rollen, för han pratar flytande engelska, flytande tyska, och flytande franska(!)

Sen ger han ett iskallt intryck, så iskallt att han fick en välförtjänad Oscar.

Filmen följer inte direkt historieboken (ni som sett filmen vet nog varför), men den är djärv, har bra skådespelare och är fascinerande.

Tarantinos bästa film sedan Kill Bill-filmerna. Ett rejält upplyft från bottenappet Death Proof.

Betyg:         


Halloween (originalet)


En skräckfilmsklassiker, över 30 år på nacken, är fortfarande en av de mest skrämmande filmer genom tiderna.

En ung pojke, Michael Myers, dödar sin storasyster på Halloween. Sen blir han inspärrad på psykhem under 15 års tid innan han rymmer. När han kommer tillbaka till sin hemstad är det inte precis ett vänligt besök...

John Carpenter har gjort något fantastiskt i skräckfilmsväg. Halloween kostade väldigt lite att göra, men det behövs inte mycket pengar för att göra en bra rysare.

Bara talang.

Musiken används perfekt i filmen, och titellåten är ett av filmhistoriens mest klassiska teman.

Jamie Lee Curtis spelar Laurie, som sitter barnvakt under Halloween. Han kallades för skrikens drottning efter filmen, och det är inte svårt att förstå.

Bästa rollen dock görs av Donald Pleasance, som axlar rollen som dr. Loomis. Hans erfarenhet och tyngd lyfter upp filmen.

Psycho hade Norman Bates, den första slashermördaren.

Motorsågsmassakern hade Leatherface, den första riktigt våldsamma skräckfiguren.

Men Halloween hade inte bara Michael Myers, med sin William Shatner-mask i vitt. Den hade också ett mörker och ett grymt soundtrack.

En milstolpe som hade många plagiat, till exempel Friday The 13th.

Många uppföljare har gjorts, men det är något unikt med originalet.

En sann skräckklassiker.

Betyg:          

Av Jerry Olsson - 3 juli 2010 11:48

Carrie ( i mitten) och hennes kusiner Kelly och André.


Brorsan och hans sambo håller på med flytten, så vi passade deras barn igår.

Det gick bra, fast det var varmt åt de stackars små barnen.


Innan dess så kollade vi på ett hus (sjunde gången gillt?) - och det var härligt lantigt. Det var en stor tomt, och visst - det är lite renovering. Men det är faktiskt värt det, för det är ett fint hus.

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Skapa flashcards