Alla inlägg under augusti 2010

Av Jerry Olsson - 30 augusti 2010 06:50

Ja, då var det dags för den STORA veckan.


Inskolning för Carrie på dagis, det ska bli spännande att få höra sen ikväll hur det har gått.

Piga har blivit stor.


Onsdagen, den 1:a september är det dags för det vi väntat på. Äntligen.

Det kommer att bli en hel del att göra, men det är så värt det.


....denna vecka kommer att bli spännande, men den har inte börjat bra alls.

Carrie har varit vaken mitt i natten flera gånger nu, men i natt har det varit riktigt illa. Jag vet inte hur många gånger hon har gråtit. Både jag och Malin är urslitna efter detta. Det märkliga är att Carrie inte sovit särskilt mycket under dagen, dels för att vi var på kalas hos storasyster Gina, som fyllde 35 igår.

Vid fyra på morgonen/natten, vaknade Carrie igen, fast piggare. Men då har jag och Malin inte ens fått sova alls. För timmen innan var piga så ledsen.

Är det mardrömmar? För mat ville hon inte ha.

Tandvärk? Det vet jag inte.

Det enda jag vet, är att den enda som fått sova ordentligt är hunden Atlas.

Snarkhund.


Men hur ska man få henne att sova på nätterna?

Jag tycker synd om Malin, hon har inte fått sova ut alls på väldigt länge.

Och ska jag vara ärlig, så är jag väldigt trött.

Så trött så att jag inte orkar sova.

Av Jerry Olsson - 28 augusti 2010 20:10

Jag undrar fortfarande vad som ska hända den 18:e september?


De enda ledtrådarna jag har fått är att jag ska ha stövlar, handskar (vantar?) och mössa på mig.

Datumet fick jag reda på rätt nyligen, det är inte så värst illa.

Det bör vara någon form av utflykt, varför skulle jag bära stövlar, mössa och handskar för annars?


Min sambo sa idag att jag kan ta mig en sup för att få nervösiteten att släppa.

Intressant....


Vad det än är den 18:e september, så är ett par saker säkra.

Det kommer att bli något särskilt, och att det är fler 30-åringar omkring oss som blir inblandade.

Det är ungefär tre veckor kvar dit.

Start suping....     


....eller kanske inte, inte än i alla fall.

Av Jerry Olsson - 22 augusti 2010 09:45

Verkar som Kanal 5 sneglat på MTV's usla dokussåpa Jersey Shore, och gjort ett eget program. I skrivandes stund har jag glömt bort vad fan serien heter, men trailern som finns på Aftonbladet bevisar att det inte finns någon logik eller moral alls.

Bara fylla, idioti och knullande.

Totalt smaklöst.

Det skulle bli förvånande om det blev mer än en säsong. Eller kanske inte.

Med tanke på att Paradise Hotel har haft minst två säsonger, så...


Bättre än så kan ni, Kanal 5.

Här är länken till Aftonbladets artikel.

Tv
Av Jerry Olsson - 20 augusti 2010 21:52

Det är inte så värst lätt att leta offerter måste jag säga. Men det viktigaste är att man får bra saker för ett rimligt pris. Vi har gott om tid kvar som tur är - fast tiden går så inihelvetes fort.


Schackrutigt golv är så himlans snyggt! Jag tror det kommer att bli kanon.

  

Av Jerry Olsson - 19 augusti 2010 18:30

Den nyheten går som smör just nu.

Den relativt okända (?) skådespelerskan knep rollen som den karismatiska kvinnan med draktatueringen. (ja, Lisbeth Salander ifall någon undrade - duh!)


Helt okänd är Rooney Mara inte riktigt.

Hon var ju med i nyinspelningen av Terror På Elm Street. (se min recension här.)

Hon gjorde ett fantastiskt jobb som Nancy i den filmen.


David Fincher (skitbra regissör!) valde klokt henne anser jag. För då har inte jag så särskilt höga förhoppningar på rollen - hade han valt någon som Kristen Stewart eller typ Natalie Portman så skulle det kännas konstigt.

Nej, Rooney Mara känns helt rätt.


Men som i fallet med Freddy Krueger, så finns det en likhet med Lisbeth Salander.

Jackie Earle Haley gjorde en bra Freddy, men den skräckfilmsfiguren är ändå Robert Englunds roll.

Likaså även om Rooney Mara skulle göra en bra Lisbeth Salander - så förknippar jag och många henne med Noomi Rapace.

Dock håller jag ändå ett öga på Rooney Mara.

Hon kommer att bli stor - tro mig.

Det märkte jag redan i nyinspelningen av Terror På Elm Street.

 

Rooney Mara - framför affischen av Terror På Elm Street.

Av Jerry Olsson - 15 augusti 2010 08:11

Jag älskar Star Wars-filmerna - fast Det Mörka Hotet var rätt vek jämför med resten av seriens sex filmer.

Läste här att alla sex filmerna kommer på Blu-Ray 2011, enligt George Lucas.

Sex Star Wars-filmer i en och samma box i Blu-Ray.

Grymt.

Om man nu gillar filmserien, det vill säga.

Av Jerry Olsson - 12 augusti 2010 21:49

Jag har ingen riktig pejl på vad jag ska skriva om egentligen, så det här får bli en spontan blogg.


Horatio i CSI: Miami är en cool snubbe. Totalt jävla badass.


Ända en jag läste artikeln i Aftonbladet, som handlade om de bästa soullåtarna - kan jag inte sluta lyssna på den lysande Get Down With It med Little Richard. Den är härlig! Först kände jag inte igen den, men i efterhand kände jag igen den från en konsert i Sunne 1998. Den konserten var grym.


Metroid: Other M och Donkey Kong Country Returns kommer senare ut till Wii i år, två riktigt tunga titlar tillsammans med Super Mario Galaxy 2 som tidigare kom i år.

Läckert. Men jag får vänta med dom - jag har viktigare saker att tänka på.


Johnny Depp måste vara den bästa skådespelaren på denna jord just nu. Han är precis som Robert De Niro var när han var som störst - han kan spela allt.

Bara han kan spela en riktig kuf som Hattmakaren i Alice I Underlandet, till exempel. Det ska bli intressant hur den fjärde Pirates-filmen kommer att bli.


Som vi säger på jobbet; det var allt från DeWalt.   

Vi ses.

Av Jerry Olsson - 11 augusti 2010 21:32

Jisses vad tiden har flygit iväg.

Snart har jag arbetat fyra raka veckor i sommar efter semestern.

Det är nog för man haft en hel del att göra.

Nu behöver jag inte beställa mer gas på ett bra tag.


För övrigt:

ICA-reklamen denna vecka äger. "Ulf, du förstör ju golvet!". Klockren kommentar av ICA-Stig.


Schackrutigt golv är ju så jävla snyggt!

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards