Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Jerry Olsson - 4 augusti 2010 19:58

Jag älskar att höra Emmylou Harris vackra stämma.

Den legendariska countrydrottningen har varit med i många år, hennes karriär sträcker sig ända ut till 1970-talet.

Än idag sjunger hon så otroligt vackert.

Rösten.

Den känns som någon strök med en mjuk hand längs ens ryggmärg och själ.

Rösten.

Skulle en gudinna ha en sångröst, så sjunger hon som Emmylou Harris.

Rösten.

Den är absolut en av världens vackraste.

Hon är vacker dessutom.

Jag minns något min klassföreståndare i gymnasiet (jag gick media) sa en gång.

Han sa att hon blir vackrare ju äldre hon är - okej, kanske inte med de orden, men med det budskapet.

Och han har en poäng.

Emmylou Harris.


Har du inte lyssnat på Emmylou Harris förut, så är det dags att luta ditt öra i rikting mot den ljuva rösten som en gudinna bemästrar.

Timberline på Spotify. Den är en av mina favoriter.


Tack Emmylou. Du sjunger så bra.

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Skapa flashcards