Alla inlägg under september 2010

Av Jerry Olsson - 6 september 2010 21:21

Det gick fort!

Mattorna till kök, matrum och hall har redan anlänt.


I köket har gått fort. Diskbänken och bänkskåpen har höjt sig en bit, eftersom vi måste få in diskmaskinen under diskbänken.

Jag är imponerad av svärfar och Malin!

Av Jerry Olsson - 4 september 2010 14:56

Ja, då har man börjat med huset. Renoveringen började vi med i torsdags.

Svärfar och jag började med golvskivorna, och Malin målade i badrummet.

Hitills är matrummet klart, med golvskivorna.

I köket är det lite småvrån kvar, och det ska även läggas golvskivor i hallen - eftersom vi ska ha Tarkett-mattor i köket, matrummet och hallen.


Nu blev jag tyvärr sjuk mitt i renoveringen, men tur att vi fick in vitvarorna i alla fall. Hoppas jag mår bättre snart, är fortfarande dålig.


Det ser bra ut så här långt, men det är långt kvar.

Men vad är det man säger?

Rom byggdes inte på en dag.

Eller hur?

...to be continued

Av Jerry Olsson - 4 september 2010 14:13

Spotify är underbart. Så mycket musik det finns.

Nu finns det visserligen inte allt, men vad tusan....

Det finns så mycket av annat!


Jag fick en sån lust att lägga upp en lista på 20 sånger jag lyssnar mycket för tillfället.

Listan?

Jo här är den.


Lite kort om låtarna, och varför jag valt dom:


I'm Ready - George Thorogood and The Destroyers

Jättebra cover på Fats Dominos klassiker. Den är till och med bättre än Albert Lees version. (fast ingen klår den legendariska boogie-pianisten Fast)


Cherokee Boogie - Johnny Horton

Johnny Horton sjöng mycket bra sånger om vilda västern, det amerikanska inbördeskriget och, i den här låten, indianer. Den har en härlig western-smak.


Road Runner - Aerosmith

Jag upptäckte den här låten av en slump på Spotify. Det här är en riktig vass cover av Bo Diddley-klassikern. Skitbra! Möjligheterna är stora på Spotify..


Grand Coulee Dam - Woody Guthrie

Bob Dylans stora idol, protestsångaren Woody Guthrie ligger bakom denna kära klassiker. This Land Is Your Land i all ära, men den här låten var hans bästa.


Saturday Night's Allright (For Fighting) - Elton John

Wild And Crazy. Det här är ett riktigt rivjärn! Det härliga gunget luktar Rock 'N' Roll.


The Lucky One - Allison Krauss

Hennes sångröst är som en mjuk vårbris en solig vårmorgon, som visar en vacker gräsplätt med fina blommor. Dagget i gräset spelgar så fint. Så kan jag jämföra det med Allisons röst.


För Fet För Ett Fuck -Svullo

Tidigt 90-tal när det är som bäst. Jag får en stor nostalgikick när jag hör Svullos stämma. Nostalgin av att jag skrattade så mycket.


Sweet Little Rock 'N' Roller - Eddie Meduza

Den här covern är den bästa versionen av Chuck Berrys sång. Här är ett perfekt bevis på att Eddie Meduza hade en fantastisk sångröst, långt in i dimman av brännvin, sex och skitpratande.


Can't Get Nowhere - The Tractors

The Tractors har gjort några riktiga fina sånger, fyllt med honky-tonk, cajunkrydda och bonnhåla. Här är ytterligare en.


She Think's My Tractor's Sexy - Kenny Chesney

På tal om traktorer... Det här är klassisk amerikansk country när den är som allra bäst. Yee-Haw!


Timberline - Emmylou Harris

Jag har skrivit om den här sången tidigare, och om Emmylou Harris.

Det finns inte tillräckligt med ord som kan beskriva hennes ljuva stämma. Hon är klart världens bästa sångerska genom tiderna. Njut av Timberline...och känn dig frälst.


Get Down With It - Little Richard

Little Richards starka sångröst passar utmärkt i den här soul/rocklåten. Styrkan i sången är gospelet!


Rockstar - Nickelback

Jag älskar Nickelbacks sånger. Sångarens riviga sångröst är ljuv när han sjunger lugnt, och blir kraftig och skarp när han tar i. Rockstar är klart deras bästa.


Angel Of Death - Hank Williams

Ingen lista utan Hank Williams, tycker jag. Angel Of Death är rätt val i den här listan anser jag.


My Toot Toot - John Fogerty

Jag kommer ihåg när jag såg musikvideon av den här härliga cajunklassikern av Fogerty. Rockin' Sidney - som gjort originalet spelade dragspel. Det tog 25 år tills den här låten dök upp på ett officiellt album. (25-års utgåvan av Centerfield)

Och det var på tiden.


Around And Around - The Rolling Stones

Deras kanske bästa sång? En av dom i alla fall. Den är så svängig, rockig och bra att den överträffar Chuck Berrys version. Lyssna på Keith Richards gitarrsolo.


White Lightning - George Jones

Jag gillar den här versionen av klassikern. Ståbasen som knäpper så fint, och härliga hillbilly-soundet som präglar över The Big Boppers kära sång.


This Ole House - Shakin' Stevens

Shakin' Stevens är het igen - kan det bero på The Baseballs succétåg? This Ole House kan jag aldrig tröttna på, för den är så jävla svängig.


Trying To Get To You - Elvis Presley

En tidig låt i rockkungens karriär, visar hur fantastisk han var som sångare. Elvis kunde sjunga ALLT. Precis allt.


Witchcraft - Frank Sinatra

Jag avslutar listan med Ol´Blue Eyes. Jag tänker på lyxiga Manhattan på 1940-talet, med vackra gatuljus, coola kostymer och vackra bilar när jag hör Franks röst. Den här sången var även med i Vem Satte Dit Roger Rabbit.


Spotify är fullt av möjligheter - ta väl vara på det.

Av Jerry Olsson - 2 september 2010 20:55

Quagmire, den snuskige fan från Family Guy, är i sitt esse i det här klippet.

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards