Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Jerry Olsson - 21 oktober 2010 08:41

Filmen jag satt på plats 28 får den här motiveringen:

"Kärleken besegrar allt - inte ens ett utseende av ett odjur kan ändra på det".


På plats 28 av världens bästa filmer är:


Skönheten Och Odjuret


Den här filmen är mycket känslosam - sagan där en prins blir förvandlad till ett odjur på grund av hans själviskhet, har ett underbart budskap.

Oavsett hur man ser på saken - kan man finna kärleken.


Skönheten Och Odjuret har många sidor, för att vara en Disney-film.

Den kan vara riktigt rolig - Luminere och Clockworth är ett par härliga typer.

Den är också väldigt mörk på vissa ställen, därför är filmen väldigt spännande.

Gaston är en perfekt skurk för denna film, han är en riktig skitstövel.


Men det som är filmens största styrka är den vänskap och förälskelse mellan Odjuret och den kloke, orädde Belle.

Jag är egentligen inte mycket för kärleksfilmer, men det här är väldigt fint.

Filmen är otroligt vackert tecknad.


Skönheten Och Odjuret nominerades för bästa film på Oscargalan - det är inte direkt svårt att förstå varför.

I skrivandes stund finns filmen äntligen på DVD och BluRay, det är en fantastisk kärlekssaga.


Listan så här långt:

28. Skönheten Och Odjuret

29. Benjamin Buttons Otroliga Liv

30. Bad Taste

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Skapa flashcards