Alla inlägg under oktober 2010

Av Jerry Olsson - 9 oktober 2010 18:30

Renoveringen går framåt, det märks mycket väl.

Idag har morsan och farsan börjat tapetsera vardagsrummet, fondväggstapeten är på plats. Dessutom hann de få upp ett par våder på väggen bredvid skorstensmuren.

Här är lite bilder från framgången:


 

Taket har varit träfärgat förut. Det blir snyggare i vitt för att det är schackrutigt golv. Här är min sambo Malin med roller på skaft.

 

Bättre bild på taket, här Malin i action!


Kaklet är klart, det blev skitsnyggt.

 

Svart, skinande kakel! Härligt! Heder åt svärfar.


Sen är det då vardagsrummet. Vi stötte på patrull, vi var tvungna att rycka bort den gamla tapeten, eftersom det skulle synas annars. Efter en tids evig spacklande, så var det dags för att få fast fondväggtapeterna.

Härligt med klassiska filmskådespelare på väggen!

Här i bättre vinkel. Känner ni igen skådespelarna?

 

Riktig närbild - "Singing In The Rain" är ganska klassisk.


Föräldrarna hann få upp ett par våder på väggen bredvid.

 

Den matchar fondväggens sepia-färg. Det ska bli intressant hur hela rummet kommer att bli när det är klart. Matchar det lackerade golvet perfekt.


Det som var fruktansvärt jobbigt var spacklandet, särskilt på de väggar som består avdet där förbannande TreTex. Det är poröst, mjukt och svårt att spackla. Det är ett riktigt skitmaterial. Det finns inte tillräckligt med ord vad jag tycker om TreTex, så den här bilden får förklara allt:

 

Imorgon blir nog vardagsrummet klart, tror jag. Det är skönt när det blir ändringar på huset, och att det märks!

Av Jerry Olsson - 8 oktober 2010 20:29

Det går nu ett väldigt hett filmrykte just nu, om den nya Alien-filmen.

Det är för det första en prequel, alltså en föregångare.


Det är bekräftat att Ridley Scott, som regisserat originalfilmen, ska göra denna.

Men vad är då ryktet?


Jo, att Noomi Rapace ska göra huvudrollen i filmen.

Män Som Hatar Kvinnor går riktigt bra i USA, och Rapace får rosor för sin fantasiska roll som Lisbeth Salander.

Skulle hon få rollen, kommer hon att bli riktigt stor.

Kan Rooney Mara få den stora rollen som Salander i den amerikanska versionen av Män Som Hatar Kvinnor - varför skulle då inte Rapace få en sån gär stor roll?

Ryktet finns på denna sida.

Av Jerry Olsson - 7 oktober 2010 20:47

Läste på Discshop igår att det skulle komma en förlängd specialversion av Avatar den 17:e november.


Jag måste säga, jag är inte så särskilt förvånad.

Överraskningen är att det ligger på 6 (!) skivor, därav 3 DVD och 3 Blu-Rayskivor.

Massor av specialmaterial - och naturligtvis en förlängd film.


Jag har inte förstått mig på varför det släpps ut en box med både Blu-Ray och DVD. Så gör även Disney med sina filmer.


Det jag tycker är riktigt tråkigt är att Hollywood mjölkar på sina storfilmer, så var det med specialversionerna av Härskarringen.

Klart som fan jag inte vill se originalfilmerna igen när man sett de förlängda.

Även King Kong var bättre förlängd.


Varför kan de inte släppa förlängda versioner på DVD/Blu-Ray direkt?

Det finns dock vissa filmer som är förlängda när de kommer på skiva.

Skräckfilmer brukar oftast komma som Director's Cut.


Men men, pengar styr.

Synd bara att Avatars förlängda version är så jävla dyr.

Av Jerry Olsson - 7 oktober 2010 20:24

Jag och min bror tittade på The Expendables förra månaden. (läs min recension här)

Där var det med ett rätt så ovanligt hagelgevär med. Det var som en kombination av hagelgevär, kulspruta och raketkastare!

Jag trodde det var något som var påhittat - men det är det faktiskt inte.


Det geväret finns på riktigt.


Man kan ladda vanliga patroner, men även patroner som är som små raketer.

Hur fan kan man komma på nåt sånt?

Det heter förresten AA-12.


Av Jerry Olsson - 7 oktober 2010 20:15

Huset börjar snart bli klart.


Imorgon ska mina föräldrar komma och tapetsera i hallen, trappuppgången och vardagsrummet. Vilken ordning det blir spelar inget roll.

Malin har målat taket i köket idag, ska kolla det imorgon och se hur det blev. Sedan måste man stryka på färg minst en gång till.


Till helgen ska vi försöka flytta in lite saker, så det blir lättare inför städandet om två veckor. Det blir svårt till veckan eftersom det är älgjakt.


Snart kan man flytta in i huset och kalla det för - hem.

Underbart!

Av Jerry Olsson - 6 oktober 2010 19:56

Vår dotter Carrie har skrikit och varit otröstlig i ett par dagar, och i dag var det värre.

Jag trodde det var tänder på gång, men efter ett besök hos läkaren visade det sig att det var öroninflammation.


Igen?!

Hon hade ju det för en månad sen.


Inte konstigt att hon varit orolig under nätterna den senaste tiden.

Men så snabbt det kom tillbaka. Men det är väl så med dagis, så mycket bakterier som kryllar där.


Stackars piga.   

 

Av Jerry Olsson - 5 oktober 2010 20:17

Goldeneye 007 till Nintendo 64 var riktigt roligt. Rares klassiska FPS hade vi mycket skoj med, till och med morsan spelade multiplayer.


När jag skrev om E3-galans speltrailers till Wii, glömde jag ett spel.

Goldeneye 007.

Wii-versionen kommer att bli annorlunda än till Nintendo 64.

Men det verkar ärligt talat vara mycket roligare.

Nya figurer man kan styra på multiplayerläget, som här verkar vassare.

Scaramanga till exempel.

Och återkomster av Jaws och Oddjob (morsans favorit).

Det enda som är märkligt är att James Bond här gestaltas av Daniel Craig - och inte Pierce Brosnan.

Men å andra sidan är det Craig (som nu ska spela in den amerikanska versionen av Män Som Hatar Kvinnor) som är Bond just nu, så det kanske inte är så märkligt ändå.

Här är E3-galans trailer:

Goldeneye 007 kommer till Wii i november.

Av Jerry Olsson - 5 oktober 2010 19:24

Spotify är ett roligt program.

Främst för att man kan upptäcka oväntade saker.


Som Jerry Lee Lewis nya skiva "Mean Old Man".

Jag trodde att förra skivan "Last Man Standing" skulle bli hans allra sista, men han fick säkert blodad tand.

Precis som förra skivan, sjunger The Killer duetter med några av världens mest kända artister.

Den här skivan känns inte lika vass som den förra, men den är rätt intressant.


Bästa spåret är "Rockin' My Life Away", där han sjunger tillsammans med Kid Rock och gitarren väl spelad av Slash.

Lyssna även på "You Are My Sunshine", där han sjunger tillsammans med Sheryl Crow.

Andra som medverkar är till exempel Mick Jagger, John Fogerty, Eric Clapton och Merle Haggard.


Betyg:        och en halv.

 

The Killer omringad av unga kvinnor.

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards