Alla inlägg den 9 november 2010

Av Jerry Olsson - 9 november 2010 21:19

Den här gången ska det bli en komedi på plats 22.

Det var ett enkelt val, för den här filmen är skitrolig.


Motivering:

"Komedi som skiner av värme, gummihänder och bowlingklot."


På plats 22 av världens bästa filmer är:


Kingpin

 


Bröderna Farrelly har gjort många sjuka filmer.

Deras största talang är att skapa en sorts balans mellan bisarr komik och en djup historia.

Kingpin är inget undantag.

Roy Munson - bra roll av Woody Harrelson - var en talang inom bowling på 1970-talet.

En händelse slutade med att han förlorade sin högra hand, den han kastade klotet med. I över 20 års tid hade han dragit sig tillbaka, med "Jack Daniels" som bästa vän. Och så en gummihand förstås.

En dag stöter han på amishen Ishmael, som visar sig vara en jävel på bowling.

Munson övertalar Ishmael för en tävling i Reno - det blir en fruktansvärt rolig roadtrip!


Kingpin bjuder på flera av brödernas roligaste scener! Bilden är ett tydligt exempel.

Harrelson och Randy Quaid är en fantastisk duo av komedi.

Dessutom är en av världens roligaste skådespelare med; Bill Murray.


Kingpin är en av världens roligaste filmer, men den har ett stort hjärta.

Och den har stil. När jag hör låten Disco Inferno, så tänker jag på just Kingpin.

Om man inte sett filmen innan, så gör det snarast.

Kingpin förtjänar platsen 22 av världens 30 bästa filmer.


Listan så här långt:

22. Kingpin

23. Sin City

24. Jakten På Den Försvunna Skatten

25. Walk The Line

26. Cry-Baby

27. Dawn Of The Dead - Remake

28. Skönheten Och Odjuret

29. Benjamin Buttons Otroliga Liv

30. Bad Taste

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Skapa flashcards