Alla inlägg den 4 december 2010

Av Jerry Olsson - 4 december 2010 17:27

Det var länge sen jag såg det här klippet.

Praktiskt sagt genialt och riktigt roligt.

Tv
Av Jerry Olsson - 4 december 2010 16:36

Donkey Kongs spel brukar komma lagom till jul.

Donkey Kong Country gjorde det i mitten av 1990-talet.

Donkey Kong 64 gjorde det i slutet av 1990-talet.


Nu har Donkey Kong Country Returns anlänt till oss - just det - lagom till jul.

Det har fått strålande recensioner, och för att vara ett Wii-spel så ska det vara minst lika groteskt utmanande som på den gamla hederliga SNES-eran.

Härligt.

Jag vill ha det här spelet.

Lite bilder får jag passa på att betrakta så länge.

  Jag har hört talas om biltvätt, men gruvvagnstvätt?


  Vilken vacker bild. Så tropiskt och så värmande.


  "Hörrudu Kraken, är det inte Jack Sparrow du ska jaga?"

Av Jerry Olsson - 4 december 2010 10:52

Jag har kommit så långt att det är snart dags för topp 10. (utav de 30 bästa filmerna genom tiderna)

Innan jag tar upp det, så tänker jag nämna några bubblare - det vill säga filmer som är just utanför listan. Anledningarna är många, till exempel så är de ersatta med filmer som nyligen kommit upp på listan.

Men i framtiden kanske de dyker upp igen. För de här filmerna är så bra, så de förtjänar att nämnas.

Jag tar upp tre stycken denna gång, och nämner ytterligare tre när det är dags för "medaljstriden av tre i topp".


Här är tre stycken bubblare - och det är utan inbördes ordning:


Taxi Driver

  Martin Scorseses hårda och legendariska New York-drama med Robert De Niro. Den har nämnts som en av 1970-talets bästa filmer, och det är just vad Taxi Driver är. Stilbildande. Hård. Klassisk. Se den.


Hitta Nemo

  Jag såg den här filmen igår faktiskt, på Disney Channel. Det var ett tag sen jag såg den, och än i dag så är det klart en av de vackraste filmerna jag någonsin sett. Aldrig har havet sett så färgglad och levande ut. En fars tappra kamp mot havet för att finna sin son är helt gripande. Men den är också riktigt rolig.


Rocky IV

  Rocky IV? undrar säkert många. Den första Rocky-filmen är helt klart den mest klassiska filmen Stallone gjort, men det är något med den fjärde filmen som fångar mitt intresse. Det kan bero på den härliga 1980-talskänslan som den utger, en sån känsla som aldrig kommer tillbaka i filmväg. Dolph Lundgren är ikonisk som sovjetisk slagsmaskin.


Med dessa filmer nämnda, men ej glömda, så ska jag strax fortsätta vidare med resten av världens bästa 30 filmer genom tiderna, med filmen på tionde plats.

Av Jerry Olsson - 4 december 2010 10:39

De ska baka lussekatter och pepparkakor, gud så gôtt.

Jag är hemma, för jag är fortfarande sjuk.

Men det är bättre idag än de närmaste dagarna.


Lussekatter är så sjukt goda. Bara man petar bort russinet så går det bra.

Luftiga och mjuka ska lussekatter vara, så de smälter i munnen.

Pepparkakor är aldrig fel!

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Skapa flashcards