Alla inlägg den 19 december 2010

Av Jerry Olsson - 19 december 2010 14:37

Jag har bara fem filmer kvar av min 30-toppslista av mina favoritfilmer.

För ett tag sen tog jag upp några "bubblare", filmer som just kommit utanför listan (pga filmer som kommit högre upp till exempel), men fortfarande är värda att nämnas. Förra gången var det Taxi Driver, Hitta Nemo och Rocky IV.


Här har vi tre bubblare till, utan inbördes ordning. För rättvisans skull.


Casablanca

 

Den legendariska filmen med megastjärnorna Humphrey Bogart och Ingrid Bergman är fortfarande en vacker och bra film. En sann klassiker.


Den Sista Färden

 

Den gripande kanotfilmen som har en vacker natur - men också en viss grymhet.

Det här är en spännande film med Burt Reynolds utan mustasch, och Jon Voight - Angelina Jolies pappa.


Ghost In The Shell

 

En hårdkokt och actionfylld anime-klassiker som stundtals påminner om Terminator. Ska även ha inspirerat till Matrix. Den här är verkligen intressant och tuff som fan.


...sen ska det bli dags för topp fem....

Av Jerry Olsson - 19 december 2010 11:36

Igår gick Carrie mannekäng, hon provade en massa mösor och sånt. Det var så sött, tur Malin fick ta några fin bilder.


 

Se så snygg jag är! Jag passar i pappas keps!


 

Men jag tror jag blev ännu finare i denna! Pappa har så fina mössor.


 

Nej, min egen mössa är ändå finast.


 

Nu syns jag i mörkret!


 

Mamma, ser du vad fin jag är?

Av Jerry Olsson - 19 december 2010 11:28

Här kommer det flera fina bilder från tiden innan jul:


 

God jul önskar Carrie er alla.


 

Ni får ursäkta den suddiga bilden, men det är svårt att ta kort med mobilen på en söt flicka som springer så fort man ska ta kort.   


 

Det blir en vit jul i år, vad fint det är ute.


 

Utsikt från köksfönstret.


 

Jag kan själv, tycker Carrie.


 

Det här var så gott att....


 

...jag tar mig en stor slev, pappa!


Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards