Alla inlägg under januari 2011

Av Jerry Olsson - 30 januari 2011 20:30

Det blev en lyckad tur till Karlstad, vi kunde få tag på det vi ville ha.

Här är lite bilder.


Datastolen var ett lyckokast. Den andra fick vi så ont i ryggen av. Det var som att man stoppade ett hårt klot mitt i ryggstödet.


Goldeneye 007 till Wii blev jag sugen på. Nu väntar jag på morsan, som jag spelade många matcher mot för drygt tio år sen när spelet fanns till Nintendo 64. Ah, vilka minnen liksom. Jag får spela Bond när Carrie sover naturligtvis. Det vore inte så värst förebildaktigt eller hur?


Malin köpte sig jeans, och lite kläder till Carrie.

Här är en bild på piga i en nattskjorta som hon fick av mormor häromdagen. Jättesnygg!

  

 Pappa, vet du vad? Spöket lyser i mörkret!


Min personliga favorit var ändå toppluvan jag köpte.

Klart bedårande! Man kan vända ut och in på den, då blir den svart med gröna ränder med en liten svamp på.


Javisst ja, nu kom mina filmer från Discshop som jag beställt för två veckor(!) sen.

Filmerna var så billiga, kunde inte motstå det. Men posten slarvade bort paketet, så jag kontaktade Discshop så att de skickade ett nytt. Dagen efter kom det.

Typiskt posten.  


Av Jerry Olsson - 28 januari 2011 22:11

 

Idag var jag ledig från arbetet, passade Carrie medans Malin var och arbetade.

När piga sov så tänkte jag - jag prövar att teckna igen.

Jag fann den här bilden på Lightning från Final Fantasy XIII - nu har jag inte spelat spelet, men bilden var snygg.

Blev just nu klar med den - fortsatte med den när Carrie lagt sig för kvällen.

Händer är fortfarande svåra - och det var soffan med denna gång.

Bilden i sig var ju rätt svår att göra, men den var också kul.

Mangapennorna är guld värda.

Av Jerry Olsson - 27 januari 2011 19:41

SquareEnix legendariska serie Final Fantasy har många magnifka ljudspår!

Jag skulle gärna haft en kategori med bara Final Fantasy VI - ett av mina absoluta favoritspel - som har det bästa soundtracket.

Men här kör jag med de spelen i serien jag spelat.

10 magnifka spår från den sista fantasin:


The Place I'll Return To Someday - Final Fantasy IX (Playstation)

Squares återvändo till den klassiska fantasin är sannerligen magiskt. Det här ljudspåret är det perfekta beviset på det.


Searching For Friends - Final Fantasy VI (SNES, Playstation, GBA)

Celes sökande efter sina vänner låter som ett ljud av hopp. Att det goda ska komma tillbaka och ge den onde Kefka vad han tål.


Into The Darkness - Final Fantasy IV (SNES, Playstation, Nintendo DS)

Det låter lika kusligt som det är vackert när Cecil utforskar grottor. Det här är Nintendo DS-versionen.


The Phantom Forest - Final Fantasy VI

Ett av spelets bästa spår - jag kan lyssna på den och känna ro. Lägg till en vacker 16-bitsskog med kristallklar vatten så är det komplett.


Aerith's Theme - Final Fantasy VII (Playstation)

De första sekunderna påminner starkt om föregångarens stil. Men det här är helt i klass med sexans ljuva musik. Så bedårande.


Song Of Memory - Final Fantasy IX

Det är en väl passande titel för mina underbara minnen från det mästerliga Final Fantasy IX, som jag saknar än i dag.


Shadow's Theme - Final Fantasy VI

Den dödliga lönnmördarens tema låter som korsning av spagettiwestern och ninja. Det här temat visar att han är mystisk och tvekar inte för att döda.


Balamb Garden - Final Fantasy VIII (Playstation)

Stället där Squall tränar och vilar sig har ett tema som får mig att slappna av. Tänk om skolor vore lika underbara.


Intro (Terra) - Final Fantasy VI

Terra, Biggs och Wedge är på väg mot Narsche i snöyran. Till det spelas det troligtvis det vackraste och bästa speltema som gjorts. Det låter som krigsmarsch, men ändå har det en smula av hopp och själ i sig.


Aria Di Mezzo Carattere (Opera Theme) - Final Fantasy VI

Jag avslutar den sista fantasin med det viktigaste musikinslaget: Scenen där Celes sjunger opera. Uematsu hade gjort ett fantastiskt musikstycke som skulle fungera som en riktig opera. Vackert, fast jag inte är ett fan av opera egentligen.


Det finns så mycket mer från den här magiska spelserien, så ett par spår till kommer att komma senare, fast i andra kategorier!


Så här långt:

1. Racing och annan sport.

2. Super Mario.

3. Den sista fantasin.

Av Jerry Olsson - 26 januari 2011 07:42

Tiden går fort, vår dotter Carrie blir större och större.

Busigare också visserligen, men det är så med barn.

Det är det som är charmen.


Idag är hon 18 månader, alltså ett och ett halvt år gammal.

Om ett halvår blir hon 2 år gammal.

Vår lilla flicka blir större!

(och jag blir äldre)


 

Carrie i gungstolen.


Övriga nyheter:

Jag skrev på ett nytt tvåårskontrakt för jobbet igår. Det känns kul att de vill ha mig kvar. Liksom ett glädjebesked.

Malin, Carrie och Kjell ska besikta bilen idag - hoppas att det går bra.

På fredag är jag ledig igen.

Men det är -22 grader kallt ute. Fy.

Av Jerry Olsson - 25 januari 2011 19:33

Del två av 100 intressanta soundtracks av tv-spel bjuder på spår från rörmokaren Super Marios värld. En del spår var redan med i förra inlägget, men nu är det ren koncentration av Marios musikvärld. Tio intressanta spår:


Overworld Theme - Super Mario Bros (NES)

Den som inte har hört detta har legat under en sten ett bra tag. Något så simpelt musikspår är så världskänt. Det går inte att inte känna igen det.


Mount Lineland / Yold Desert - Super Paper Mario (Wii)

Ett spel som är den svagaste i serien har det klart bästa ljudspåret. Det är glatt och typiskt Mario. Öknen har aldrig låtit gladare.


Dire, Dire Docks - Super Mario 64 (Nintendo 64)

Simbanorna i Marios värld är för jävliga. Men musiken från Super Mario 64s simbanor är som en dröm. Så avslappnat.


Hammer Bros Battle - Super Mario Bros 3 (NES)

Hammarbröderna är några tuffa typer. Deras musiktema är också tufft.


Athletic Theme - Super Mario Bros 3 (NES)

Jag fortsätter med Super Mario Bros 3, där den här lätta melodin är ett av spelets bästa spår.


Melty Molten Galaxy - Super Mario Galaxy (Wii)

Super Mario Galaxy har ett episkt soundtrack. Lavagalaxens tema låter så farlig - ungefär som en vulkan fått en orkester att spela till den.


End Of Chapter - Paper Mario: The Thousand Year Door (Gamecube)

När ett kapitel avslutas i detta rollspel, spelas den bästa versionen av Super Mario Bros 3s sluttema.


Overworld - Super Mario Bros 2 (NES)

Den så kallade oäktingen i serien har ett minst lika medryckande övervärldstema som föregångaren.


Overworld - Super Mario World (SNES)

Super Nintendos plattformsklassiker har också ett bra övervärldstema.



Athletic Theme - New Super Mario Bros Wii (Wii)

Det här spåret var med i DS-versionen med, men den är mycket bättre i Wiis kostym.


Marios värld har bra musik - det kommer mer, men det här är mest från hans plattformsvärld.


Så här långt:

1. Racing och annan sport.

2. Super Mario

Av Jerry Olsson - 24 januari 2011 19:39

Jag tror jag kör med teman, för det blir lättare att få in ett sammanhang i varje blogg.


Den här gången ska det bli musik från racing och en del andra sport-spel.

Vissa spår här kanske inte är från riktiga racing eller sport-spel, men det kan innehålla lite av den sorten.


Jag börjar med dessa tio spår:


Luigi Raceway (Final Lap) - Mario Kart 64 (Nintendo 64)

En ganska jazzaktig ton med trumpeter - får mer liv när det blir det sista varvet.


Turbo Tunnel - Battletoads (NES)

Den som spelat denna Turtles-kopia vet att den tredje banan, Turbotunneln, får en att svära och slita av ens hår. Jag glömmer inte det här soundtracket.


Magical Sound Shower - Out Run (Arkad, Sega Master System)

Out Run är ett feelgood-cruisingspel. När man väljer musik i början så ska man välja detta spår.


Minor Circuit - Punch Out!! (Wii)

Det här spåret är med i NES-klassikern, men den gör sig bättre i Wiis kostym. Den svänger bättre med dess salsa-stuk.


Frosty Village - Diddy Kong Racing (Nintendo 64)

Den här kan jag lätt vissla till när jag hör den. Den är så medryckande, lite julig.


Lakitu Valley - Mario Golf: Toadstool Tour (Gamecube)

Den här musiken från första cupen får golf att verka mer actioninriktad och spännande.


Title Theme - F-Zero X (Nintendo 64)

Det här hårdrockande introt är som Nintendo slagit ihop Koji Kondo med Jimmy Page. Den är så grym!


Waluigi Stadium - Mario Kart: Double Dash!! (Gamecube)

Måntro det bästa Mario Kart-spåret någonsin med dess svängiga stil och coolhet fungerar vilken dag som helst. Dessutom är Waluigi Stadium en av mina favoritbanor i Mario Kart-serien.


Bike Chase - Chrono Trigger (SNES, Playstation, Nintendo DS)

Något så ovanligt som racing i ett kritiker- och fanhyllat RPG. När Crono tävlar mot Johnny kryddas det med denna trumslagande oljade blixt.


Rainbow Road - Super Mario Kart (SNES)

Jag avslutar detta med ett vackert tema från den svåraste banan i Super Mario Kart. Vem kunde tro att en bana i regnbågens färger skulle vara så ondskefull?


Det var kul att slänga ihop ett tema, men det var lite svårt ändå.

Jag är nöjd ändå, och fortsätter min resa nästa gång vi ses.


Så här långt:

Del 1: Racing och övrig sport.

Av Jerry Olsson - 24 januari 2011 19:26

Super Mario Kart är ett av de svåraste racingspelen jag spelat.

Den här videon med omgjorda banor - inte officiellt förstås - får mig att drömma om ett Super Mario Kart som man kan göra sina egna banor.

Av Jerry Olsson - 23 januari 2011 12:05

Jag blev väldigt sugen på att teckna igen, så då gjorde jag det idag.

Dagens bild är karaktären Frog från det mästerliga Chrono Trigger.


Den här gången avslutade jag med att fylla i detaljerna med de svarta manga-pennorna. Det gav bilden ett djup måste jag säga.

Jag känner mig nöjd på ett sätt med teckningen, för den var rolig att göra.

Här är den förresten:

 

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Boken man skriver skit i


Skapa flashcards