Direktlänk till inlägg 1 januari 2011

God fortsättning på det nya året 2011! Lite bilder från nyårsafton och nyårsdagen.

Av Jerry Olsson - 1 januari 2011 15:03

Nu har året 2011 klivit in i våra liv.

Året 2010 var ett underligt år. Sverigedemokraterna klev in i riksdagen, en självmordsbombare satte skräck i vårt svenska samhälle och vår kronprincessa gifte sig med sin Daniel.


För mig och min familj har året varit intressant. Vi sökte efter hus länge, och sjunde gången gillt lyckades vi få tag på ett hus.

Det var årets höjdpunkt tillsammans med Carries 1årsdag.

2010 fyllde många jämnt. Jag fyllde 30 samma dag som Malins kusin Mari. Svågern och hans fruga fyllde också 30. Vi fick en match i curling i present av Malins familj.

Det var riktigt roligt.


Nyårsaftonen - Malins födelsedag - var mycket trevlig. Milt och fint väder ute, vilket är ovanligt för att vara just nyår.

Kylan fick vi ju vid jul.

 

Födelsedagsbarnet Malin fyllde 23 år igår.


Hon fick fina presenter igår. Av mig och Carrie fick hon några ljus som väldigt skinande och färgglada. Hennes andra present kommer senare, men det är fortfarande en hemlis.   

Syster Gina med familj, och Malins föräldrar kom och firade hennes dag.

Vi passade på att bjuda på kalkon från Norge.

  Det ser inte så värst aptitligt ut, men det var gott! Det blev mycket kvar...

  Hej mamma!

  Vackra blommor som Malin fick tag på hos Frykenhallen!


Idag, nyårsdagen, vaknade jag och Carrie tidigt vid halv fem.

Malin vaknade lite senare.

Det var strålande solsken ute, men för en gång skull var det inte -30 minusgrader, utan 3-4 plusgrader!

Det var bara gå ut och ta med Carrie på pulkatur.

  Vackert och varmt!

 

Atlas, jag och Carrie.

  Carrie och Malin på pulkatur!

  Huset sett från tillbakavägen. Solen försvann kort efter denna bild.

  Carrie spanar in Atlas som fått vittring.

  Wiiiiii!!


Med dessa bilder så ska vi fortsätta med året 2011.

Jag kommer att ha ett par årskrönikor från 2010, men till dess så önskar jag min familj, mina vänner, mina webbvänner och alla andra ett fortsatt gott nytt 2011.

 
 
Ingen bild

Sätra

2 januari 2011 11:04

Fina bilder! Vi önskar er också en mycket god fortsättning på det nya året !!!!!!

 
kristina

kristina

13 januari 2011 21:35

Å, vilken fin familj! Liten sötnos åker pulka :) Wiiii! :)

http://notreadytomakenice.bloggplatsen.se

Jerry Olsson

14 januari 2011 06:42

Hon tyckte det var roligt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jerry Olsson - 1 juni 2011 22:32

Jag har beslutat att den här bloggen ska upphöra - men jag ska börja med en helt ny och ännu bättre blogg. Framför allt en blogg med mer möjlighter och är snyggare. Än så länge är den nya under konstruktion, så denna är kvar en vecka eller två....

Av Jerry Olsson - 30 maj 2011 18:03

En ny vecka har anlänt, och EmmyZ har lagt utt ett speltriss igen. Den här veckan så är det ämnet tillsammans som gäller. För henne är det alldeles extra speciellt, eftersom hon ska gifta sig i helgen. Jag är mycket glad för hennes skull och ho...

Av Jerry Olsson - 28 maj 2011 21:42


  Nu har jag tecknat igen - det flyter på fast teckningsprojektet är avslutad. Nu är det bilder på eget initiativ som gäller. Denna gång är det prästen med smak för pumphagelgevär från kultfilmen Machete som blivit avmålad. Jag tyckte origin...

Av Jerry Olsson - 27 maj 2011 21:40

Det är lite western-tema denna gång när jag ska berätta om de första intrycken av två spel jag spelat på sistone till Playstation 3.   Rango     Jag vann det här spelet i en rolig gissningstävling som EmmyZ hade ganska nyligen. Dessutom fi...

Av Jerry Olsson - 25 maj 2011 19:49


  Nu är den femtonde, och sista, teckningen i mitt teckningsprojekt klart. Min väninna Emma önskade sig en teckning på sin dotter Mathilda, men jag tog denna utmaning lite längre och tecknade av båda två. Jag hoppas att Emma tycker om den hä...

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Boken man skriver skit i


Skapa flashcards