Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Jerry Olsson - 4 januari 2011 21:09

Jag älskar att teckna.

Fast det är inget jag hinner så värst ofta pga jobb, barn och vardagen.


Men ikväll var jag otroligt sugen på att teckna.

Jag kände att jag ville göra något kreativt eftersom jag är sjuk.


Det blev ett försök på Angelina Jolie ifrån filmaffischen på Salt.

Resultatet blev inte så värst bra men det var roligt att teckna filmstjärnan.

Att leka med skuggningar och färger är kul.

Synd att jag inte fann min stompher. (eller hur det stavas.)

Bilden? Jodå jag har den här:

 

Av Jerry Olsson - 4 januari 2011 16:29

Donkey Kong Country Returns (som jag placerade tvåa på mina favoritspel 2010) är ett spel som slukar liv, för det är så svårt.

När man koncentrerar sig på att klara av de tuffa banorna Retro Studios gjort, så missar man faktiskt en del saker.


Ta bana 7-1, Foggy Fumes, som ett exempel.

Den här banan gör så ser man bara siluetter på Donkey Kong, fiender och omgivningen på grund av all industrirök som förpestar banan. Det gäller alltså att vara försiktig på var man sätter fötterna.

Men kollar man riktigt noga - så kan man upptäcka ett par skojiga saker.

  Kolla noga i bakgrunden - ser ni Mr Game And Watch?

Kolla gärna i början av denna bana så ser man bana 1 i klassiska Donkey Kong - ni vet där Mario springer och hoppar över tunnor som Donkey slänger.


Jag är ganska säker på att det finns mer gömt i bakgrunden i alla banor - att jag har missat det så är jag inte förvånad. Spelet är mycket utmanande.

Men riktigt roligt.

Att placera Mr Game And Watch i bakgrunden var ett kul drag - Retro Studios har gjort en nostalgiartad kanonspel med den klassiska Donkey Kong Country-musiken.

Retro-spelaren i mig ryser att jag får gåshud i ryggmärgen.

Bäst att jag kollar mer i bakgrunden.....

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards