Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Jerry Olsson - 12 januari 2011 13:48

Carrie har varit lös i magen i minst åtta dagar.


Hon har varit till läkaren i Torsby förra veckan och fick diagnosen öroninflammation (igen) för hon var röd i öronen, så hon fick medicin mot detta. Det är bara det att hon var lös i magen innan dess.

Efter när medicinen var slut så var öronen okej, men hon skrek fortfarande av smärta som hon brukade göra när hon fick ont i öronen.

Vet inte hur många gånger vi tog med Carrie till sjukhuset i Torsby, men de fann inget.


Till slut så skickades det en remiss till Karlstads akutavdelning, för igår skrek så hon så fruktansvärt mycket av smärta. Det var droppen tänkte vi, nu måste hon ju ha hjälp.


När vi kom till akuten i Karlstad (efter en lång väntan i väntrummet) så träffade vi en läkare. Kollade hennes vikt, och det konstiga var att hon vägde mer i Karlstad (nästan 12 kg) än i Torsby - den vågen i Torsby visade helt fel på ett kilo.

Sen undersökte han henne med vanliga rutinundersökningar. Hon var frisk tyckte han, och då skulle han hämta en sån där "glasspinne" för att undersöka halsen.


Plötsligt så började Carrie få en sån där attack igen som fick på morgonen och runt lunch - det var som kramper, och ett fruktansvärt skrik. Det var tur i oturen, för läkaren fick se detta och undersökte henne noga.

Det blev en tur till röntgen, för att han ville att hennes mage skulle röntgas. Det kunde bero på tarmvred eller något annat.

Jag och Malin blev rent sagt livrädda.


Röntgen visade att Carrie var kraftigt förstoppad. Tjocktarmen var proppfull.

Det är allvarligt, men det är som tur att det går att bota.

Ett lavemang dessutom gjorde saken lättare igår kväll.

Jag blev lättad, men samtidigt undrar jag: Vad orsakade hennes förstoppning?


Jag skulle tro att det berodde på den där medicinen mot öronen. För hon hade haft öroninflammation ofta förra året.

Det som retar mig allra mest är att varför Torsbys sjukhus inte skickade henne till akuten tidigare. För det kunde ha slutat riktigt illa. Man läser så mycket om sjukhus-slarv och då händer det här. Jag är mycket förbannad.


Läkaren i Karlstad var mycket bra. Han såg direkt att det var något.


Nu är Carrie redan mycket bättre, fast hon är ganska mamma-sjuk.  

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards