Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Jerry Olsson - 22 januari 2011 19:37

Januari är en månad som har varit kall, snöig och rent sagt helt vinteraktig.

Men det är så när det är vinter.


Här är bilder som får mig att le.

  Jag ligger och tar det lugnt i soffan. Carries huvud syns längst fram.


  Malin och Carrie ute och går utanför huset.


  Malins fina snölykta skiner lika vackert som hennes hjärta.


  The animals! Katana och Atlas jäser i soffan.


 

Carrie, hon skrattar och ler.


 

Carrie hoppar på en gummiboll!


 

Här har Carrie bäddat ned sig själv.


 

Se vad mysigt jag har det, mamma och pappa!


Malin tog det här fina kortet på soluppgången.  

Av Jerry Olsson - 22 januari 2011 15:15

Hittade detta på tuben idag - gamle Curtis Hobock med hans tolkning av klassiska Tom Dooley.

Tom Dooley Rock N Roll är den bästa versionen. Okej, det är en sydstatsflagga på EP-fodralet, men det bryr jag mig inte om. Låten är bra för det.

Av Jerry Olsson - 22 januari 2011 07:04

Xenoblade och The Last Story är två rollspel till Nintendo Wii, som inte släpps hit på grund av en korkad anledning.

Det är för många språk som de skulle översättas till; engelska, tyska, franska, spanska och italienska.


Men övriga Europa då? Vi som inte påverkas av de övriga språken förutom engelska?

Varför ska vi ta skiten eftersom den anledningen spökar för oss? Släpp spelen i övriga länder endast till engelska, det måste vara en lösning.


Bägge spelen har fått toppbetyg av japanska speltidningen Famitsu, och RPG är en populär genre i Europa. Titta på Final Fantasy och Chrono Trigger.


På grund av denna orättvisa, så har en varsin namninsamling till respektive spel startats. Det är protestlistor, listor som skickas till Nintendo för att spelen ska släppas till Europa.

The Last Story har fått massor av namn, kan ju bero på att spelen har både Uematsu (musikgeniet) och Sakaguchi (mannen som startade Final Fantasy-serien) bakom rodret.


Här är ett par videos på respektive spel:

The Last Story


Xenoblade


Vill du hjälpa till, så har jag lagt upp länkar till respektive spel.

Följ instruktionerna, fyll i namn, e-mail och lägg upp en kort kommentar.

Låt inte Nintendo göra denna orättvisa möjlig.

Få dom att lyssna på oss.


Xenoblade - namninsamling.

The Last Story - namninsamling.


Tack för att du vill hjälpa till!

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Skapa flashcards