Alla inlägg den 1 februari 2011

Av Jerry Olsson - 1 februari 2011 19:35

Jag fortsätter resan genom fantastiska musiktoner från tv-spelens värld.

Denna gång ska Legenden om Zelda utforskas.

Här är tio favoriter.


The Dark World - Legend Of Zelda: A Link To The Past (SNES)

När Link hamnar i den mörka världen, utan att bli förvandlad till en kanin, spelas detta magnifka stycke.


Dragon Roost Island - Legend Of Zelda: The Wind Waker (Gamecube)

Det låter som en spansk fest. Men det är faktiskt ett tema från en ö där en stor drake bor. Det är så fascinerande.


Palace Theme - Zelda II: Adventure Of Link (NES)

Klart det bästa stycket i hela spelet. Det blev dessutom ett starkare stycke i Super Smash Bros Melee. Men originalet är också bra.




Lakebed Temple - Legend Of Zelda: Twilight Princess (Gamecube, Wii)

Klart det läskigaste vattentemplet i serien. Dess musiktema är kuslig, mystisk och intressant.


Hyrule Field - Legend Of Zelda: Ocraina Of Time (Nintendo 64)

När solen stiger upp i Hyrules fält, låter det helt enkelt magiskt. Så hoppfullt och oskyldigt.


Intro Music (Title Screen) - Legend Of Zelda (NES)

Efter en långsam start spelas det klassiska Zelda-temat upp. Bedårande 8bitsmusik.


Eagle Tower - Legend Of Zelda: Link's Awakening (Game Boy)

Den sjunde borgen, Eagle Tower, är riktigt svår. Musiken är så mystisk och så bra gjord för att vara ett Game Boy-spel.


Title Music - Legend Of Zelda: Ocraina Of Time

Så fort jag stoppade i kassetten i mitt Nintendo 64, så kollade jag igenom den magiska öppningen av Links första tredimensionella äventyr. Musiken var så magisk och så underbar. Det är den fortfarande.


Sanctuary Dungeon - Legend Of Zelda: A Link To The Past

Ytterligare ett läskigt tempeltema, men det här är den bästa - och läskigaste - av dom. Den passar dessutom utmärkt i Four Swords Adventures tempelbanor.


Lake Hylia - Legend Of Zelda: Twilight Princess

Det här skulle jag vilja höra när jag ligger vid en fin gräsbädd vid en sjö en solig dag i stil med huset Hauru visar Sofie i Det Levande Slottet. Det är så vackert.


Nu är det bara sex kapitel kvar, och det kommer att komma fler toner från Zeldas värld.


Så här långt:

1. Racing och annan sport.

2. Super Mario.

3. Den sista fantasin.

4. Zeldas legend.

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards