Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Del 6 av 100 intressanta tv-spelsmusikklipp: Capcom + Mega Man.

Av Jerry Olsson - 10 februari 2011 20:00

Dags för det sjätte temat av den intressanta musikbloggen; 100 fantastiska spelmusik-bitar.

Den här gången kommer jag till Capcom. Företaget som gett oss Mega Man, Resident Evil, Street Fighter och andra klassiker.


Här är tio favoriter från denna gigant:


Chun-Li - Street Fighter II (SNES, Mega Drive, Arkad)

Kvinnan med de farliga benen som kan sparka skiten av de tuffaste motståndarna har spelets bästa musik.


Needle Man - Mega Man III (NES)

Needle Man: Roboten som var skitsvår, hade dock en lätt bana - vars musik är oförglömlig. Hans omgjorda andra bana dock var jävligt svår.


The Moon - Duck Tales (NES)

Capcom var rent sagt fantastiska på att göra Disney-licenserade spel. Duck Tales var ett av de bästa. Den magiska The Moon var spelets bästa musikton.


Dr. Wily Stage 1+2 - Mega Man II (NES)

En stor fan-favorit. inte konstigt egentligen, för det här är ett riktigt väl spelat stycke. Capcom borde behållt denna ton i alla Wilys banor i Mega Man II.

Fast det kanske var lika bra att de inte gjorde det....


Dark Forest - The Magical Quest Starring Mickey Mouse (SNES)

Jag älskar den här tonen - inledningen är fin. Det här är Capcoms bästa Disneybaserade SNES-spel.


Splash Woman - Mega Man IX (Wii, PS3, XBOX360)

Capcom slog till igen. Nian var det bästa spelet med den blå bombaren sedan Mega Man III. Musiken var så underbar, här är det bästa ljudspåret. Det är som 1980-talet kom tillbaka.


Vega - Street Fighter II

Den här musiken visar att denna strid mot den skitsvåra Vega - kommer att bli skitsvårt.


Elec Man - Mega Man (NES)

Den här banan är en klassisk, svår bana. Evigt klättrande, elstrålar som lurar runt hörnet och en farlig boss. Det märks i tonerna till denna klassiker.


The First Floor - Resident Evil 2 (Playstation, Nintendo 64)

Läskig..... vem hade trott att en polisstation skulle bli så här ruggig? Det bästa Resident Evil-spåret av alla. Mycket stämingsfull. Och läskig.....


Bubble Man - Mega Man II

Min personliga favorit i serien. Bästa banan, bästa bossen och det bästa musikslingan. Jag sparade det bästa till sist. Så underbar.


Då var det klart. Jag tror det kan komma några Capcom-spår till. Jo, det tror jag.


Så här långt:

1. Racing och annan sport.

2. Super Mario.

3. Den sista fantasin.

4. Zeldas legend.

5. Knasiga och underliga spellåtar.

6. Capcom + Mega Man.

7. ???

8. ???

9. Musik från spel jag aldrig testat. (kommer snart)

10. Häftiga bosstrider. (kommer snart)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jerry Olsson - 1 juni 2011 22:32

Jag har beslutat att den här bloggen ska upphöra - men jag ska börja med en helt ny och ännu bättre blogg. Framför allt en blogg med mer möjlighter och är snyggare. Än så länge är den nya under konstruktion, så denna är kvar en vecka eller två....

Av Jerry Olsson - 30 maj 2011 18:03

En ny vecka har anlänt, och EmmyZ har lagt utt ett speltriss igen. Den här veckan så är det ämnet tillsammans som gäller. För henne är det alldeles extra speciellt, eftersom hon ska gifta sig i helgen. Jag är mycket glad för hennes skull och ho...

Av Jerry Olsson - 28 maj 2011 21:42


  Nu har jag tecknat igen - det flyter på fast teckningsprojektet är avslutad. Nu är det bilder på eget initiativ som gäller. Denna gång är det prästen med smak för pumphagelgevär från kultfilmen Machete som blivit avmålad. Jag tyckte origin...

Av Jerry Olsson - 27 maj 2011 21:40

Det är lite western-tema denna gång när jag ska berätta om de första intrycken av två spel jag spelat på sistone till Playstation 3.   Rango     Jag vann det här spelet i en rolig gissningstävling som EmmyZ hade ganska nyligen. Dessutom fi...

Av Jerry Olsson - 25 maj 2011 19:49


  Nu är den femtonde, och sista, teckningen i mitt teckningsprojekt klart. Min väninna Emma önskade sig en teckning på sin dotter Mathilda, men jag tog denna utmaning lite längre och tecknade av båda två. Jag hoppas att Emma tycker om den hä...

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards