Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

9 saker jag skulle vilja göra i mitt liv.

Av Jerry Olsson - 12 februari 2011 07:39

Jag ska pröva att fortsätta den så kallade 10-dagarsutmaningen.


9 saker jag skulle vilja göra i mitt liv:


* Jag skulle vilja lära mig teckenspråk. Det vore en jättefin egenskap.

 

* Jag skulle vilja upptäcka USA. Se Grand Canyons fantastiska landskap, den legendariska Sun Studios där Elvis Presley, Johnny Cash och Jerry Lee Lewis spelade in sina klassiska sånger. New York, den stora amerikanska landskapet, Hollywood, Route 66. Möjligheterna är många.

 

*  Teckna och måla oftare, kanske till och med ha en egen konstutsällning? Ja, varför inte? Kanske till och med måla folks porträtt på förfrågan?

 

* Lära mig att fotografera med en riktig proffskamera. Världen har så mycket som kan fångas på bild.

 

* Lära min dotter Carrie att teckna. Hon gillar ju redan att måla med kritor.

 

* Att använda airbrush. Det ser så läckert ut när proffs spraymålar bilar.

 

* Försöka att få tag på gamla konsoler som jag haft tidigare och leta efter gamla goda klassiker som jag älskade och fortforande gör. (Det där påminner lite grann om farsan, som samlar gamla LP-skivor än i dag.)

 

* Lära mig att spela piano. Det är ett vackert instrument.

 

* Gå mer på konserter. På senare år har jag sett Backyard Babies i Malung för ett par år sen. Det var fan underbart. Dregen var riktigt cool och trevlig. I Löfbergs Lila Arena har jag fått äran att se John Fogerty och Dolly Parton uppträda. Så ja, mer konserter.

 

Jag tror det var nio stycken? Jo det var det.

Det finns givetvis mer jag skulle vilja göra, men det här är det jag kommer på just nu.

 
 
Anna

Anna

13 februari 2011 20:38

Vet du, jag glömde att ta med att lära mig piano på min lista också. :P Det var ju dumt. Jag spelade piano i mellanstadiet och lärde mig en hel del, men sen blev det inget mer spelande. Men jag älskar hur piano låter. :)

http://annabloggar.se

Jerry Olsson

13 februari 2011 21:35

Piano är så underbart.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jerry Olsson - 1 juni 2011 22:32

Jag har beslutat att den här bloggen ska upphöra - men jag ska börja med en helt ny och ännu bättre blogg. Framför allt en blogg med mer möjlighter och är snyggare. Än så länge är den nya under konstruktion, så denna är kvar en vecka eller två....

Av Jerry Olsson - 30 maj 2011 18:03

En ny vecka har anlänt, och EmmyZ har lagt utt ett speltriss igen. Den här veckan så är det ämnet tillsammans som gäller. För henne är det alldeles extra speciellt, eftersom hon ska gifta sig i helgen. Jag är mycket glad för hennes skull och ho...

Av Jerry Olsson - 28 maj 2011 21:42


  Nu har jag tecknat igen - det flyter på fast teckningsprojektet är avslutad. Nu är det bilder på eget initiativ som gäller. Denna gång är det prästen med smak för pumphagelgevär från kultfilmen Machete som blivit avmålad. Jag tyckte origin...

Av Jerry Olsson - 27 maj 2011 21:40

Det är lite western-tema denna gång när jag ska berätta om de första intrycken av två spel jag spelat på sistone till Playstation 3.   Rango     Jag vann det här spelet i en rolig gissningstävling som EmmyZ hade ganska nyligen. Dessutom fi...

Av Jerry Olsson - 25 maj 2011 19:49


  Nu är den femtonde, och sista, teckningen i mitt teckningsprojekt klart. Min väninna Emma önskade sig en teckning på sin dotter Mathilda, men jag tog denna utmaning lite längre och tecknade av båda två. Jag hoppas att Emma tycker om den hä...

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards