Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

Del 8 av 100 intressanta tv-spelsmusikklipp: Personliga favoriter.

Av Jerry Olsson - 14 februari 2011 12:51

Del åtta av min temabaserade tv-spelmusikslista kommer att bli lite mer personlig. Nu har det blivit dags för personliga favoriter. Det blir en del från rollspelens underbara värld, någon Nintendo-klassiker och extra godis.


Här är tio Personliga favoriter:


Yearnings Of The Wind - Chrono Trigger (SNES, Playstation, Nintendo DS)

När jag spelade Chrono Trigger för första gången och hamnade bak i tiden hände det något som fick mina hårstrån på armarna att stå.

Det var denna otroligt vackra melodi. Final Fantasy VI har ett vackert soundtrack, men - det här slår allt. Min personliga favorit.


Terra - Final Fantasy VI (SNES, Playstation, Game Boy Advance)

Inledningen till spelet finns med på listan redan, men karttemat för världen innan det gick under har en fin kombination av panflöjt och kraftiga trumslag.

Ett tema värdig en underbar kvinnlig karaktär.


Spring - Rune Factory Frontier (Wii)

Som en klar blixt kom spelet från ingenstans. I bagaget finns ett av de finaste spelstycken jag hört. Jag längtar mer och mer till våren när jag hör det här. Rinnande bäckar, blommor som blommar upp och den härliga vårsolen som värmer ens kind.


Corneria - Starwing (SNES)

Det härliga trycket och grymma stuk är bland det bästa Nintendo någonsin gjort. Det är som hårdrocken och synten mötte Star Wars.


Snakey Chantey (Rattle Battle) - Donkey Kong Country 2: Diddy Kong's Quest (SNES)

Så uppiggande, den får mig att vissla. Donkey Kong Country 2 har ett grymt soundtrack, och det här är min personliga favorit i spelet. Swing it!


Phendrana Drifts - Metroid Prime (Gamecube)

Samus Aran utforskar ett isigt och snöigt rike på Tallon IV. Den isiga och kristallklara ton som spelas är inte bara stämingsfull. Den är en fullträff.


Lost Woods - Legend Of Zelda: Ocraina Of Time (Nintendo 64)

Också en fin sång man kan lätt vissla till. Sarias sång är otroligt fin.


Secret Of The Forest - Chrono Trigger

Mer skogsmusik, denna gång från Chrono Trigger. Den är mystisk, mysig och ljuv på en och samma gång.


Lower Norfair - Super Metroid (SNES)

När man gräver djupare i Norfair, där den farliga Ridley gömmer sig, berättar den här musiken att det kommer att bli en riktig pärs för fröken Samus Aran. Hett som fan är det där. Den här tonen används i Metroid Prime också, i Magmoor Caverns. Det är en smaksak, men jag gillar originalet mer.


Underground - New Super Mario Bros Wii (Wii)

Det här klassiska underjordstemat från Marios värld känner alla till. Den är riktigt bra i den här versionen. Det är som det klassiska har fått nytt liv i 2000-talet. Riktigt grymt.


Det var faktiskt svårt att lägga upp tio favoriter, för det är många jag lämnat bort i skrivandes stund. Men det här känns ändå rätt bra.


Nästa gång är det dags för toner från spel jag aldrig testat, men som har bra musik. Jag har fått lite tips från vänner och bekanta på nätet, och några till är på väg. Ska skriva ett tacktal till dom så fort jag är klar med det inlägget.

Och senare - härliga bosstrider.


Så här långt:

1. Racing och annan sport.

2. Super Mario.

3. Den sista fantasin.

4. Zeldas legend.

5. Knasiga och underliga spellåtar.

6. Capcom + Mega Man.

7. Kvalité med Konami.

8. Personliga favoriter.

9. Musik från spel jag aldrig testat. (kommer snart)

10. Häftiga bosstrider. (kommer snart)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jerry Olsson - 1 juni 2011 22:32

Jag har beslutat att den här bloggen ska upphöra - men jag ska börja med en helt ny och ännu bättre blogg. Framför allt en blogg med mer möjlighter och är snyggare. Än så länge är den nya under konstruktion, så denna är kvar en vecka eller två....

Av Jerry Olsson - 30 maj 2011 18:03

En ny vecka har anlänt, och EmmyZ har lagt utt ett speltriss igen. Den här veckan så är det ämnet tillsammans som gäller. För henne är det alldeles extra speciellt, eftersom hon ska gifta sig i helgen. Jag är mycket glad för hennes skull och ho...

Av Jerry Olsson - 28 maj 2011 21:42


  Nu har jag tecknat igen - det flyter på fast teckningsprojektet är avslutad. Nu är det bilder på eget initiativ som gäller. Denna gång är det prästen med smak för pumphagelgevär från kultfilmen Machete som blivit avmålad. Jag tyckte origin...

Av Jerry Olsson - 27 maj 2011 21:40

Det är lite western-tema denna gång när jag ska berätta om de första intrycken av två spel jag spelat på sistone till Playstation 3.   Rango     Jag vann det här spelet i en rolig gissningstävling som EmmyZ hade ganska nyligen. Dessutom fi...

Av Jerry Olsson - 25 maj 2011 19:49


  Nu är den femtonde, och sista, teckningen i mitt teckningsprojekt klart. Min väninna Emma önskade sig en teckning på sin dotter Mathilda, men jag tog denna utmaning lite längre och tecknade av båda två. Jag hoppas att Emma tycker om den hä...

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards