Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Jerry Olsson - 15 februari 2011 10:42

Hmm, att skriva om saker jag är rädd för är rätt svårt, en del saker är rätt jobbiga att förklara.


Mina 7 rädslor är:


* Jag är livrädd för ormar. De där farliga ögonen spetsar igenom mitt hjärta. De värsta är inte giftormar, utan såna kramormar som anakondor. Nej, mig får ni inte i samma rum som en orm. Det räcker att jag får känna obehag när jag ser ormar på Animal Planet.

 

* Höjder får mig att bli kallsvettig. Jag får ärligt talat hjärtklappning när jag klättrar på en stege.

 

* Kalla mig gubbe, men jag tycker det är jävligt jobbigt när någon kör alldeles för fort när jag är med i samma bil. Särskilt när det är halt ute och man är på en motorväg.

 

Det är fobier som jag har.

Småsaker:

 

* Jag älskar skräckfilm, men visst blir jag väldigt skrämd av vissa filmer. Som Paranormal Activity, den skrämde skiten av mig. Så vissa skrämseleffekter i min favvogenre ironiskt nog skrämmer mig.

 

* Clowner är faktiskt obehagliga. Det är Pennywise från Det som fick mig att känna obehag.

 

Men det är två saker jag är allra mest rädd för:

 

* Att något hemskt händer någon vän eller släkting. Har upplevt alltför många saker, vilket gör fortfarande ont inombords.

 

* Att något hemskt händer Malin eller Carrie. När Carrie hamnade på akuten i Karlstad var jag så rädd att själen frös till is.

 

Rädsla är en obehaglig sak att skriva om, men det är rätt viktigt ändå för man rengör själen genom att skriva om det.

Av Jerry Olsson - 15 februari 2011 09:21

Peter Forsberg har varit med länge. Med den där onda foten han har - kanske det var för länge?

Börje Salmings kritik på Aftonbladet igår hade en poäng.

Varför utsätta sig för så många comebacks med Foppas "akilleshäl"?


Men jag förstår Foppa också. Han älskar ju ishockey, det märks ju.

Inte minst för det tårdrypande avsked han hade igår.


Nu är en stor sportikons resa slut - för evigt. Foten håller inte, och det var ett klokt beslut av honom att lägga skridskorna på hyllan.


Hade han varit frisk, då hade han varit riktigt farlig på isen. När han var som bäst, då var han helt otrolig.

Jag tittar nästan aldrig på sport, men jag såg den där finalen i Lillehammer 1994.

Straffen mot Kanadas målvakt.

Det är det vackraste mål jag någonsin sett.

Tommy Salos räddning sedan var spiken i kistan.


Sedan kom de stora åren i Colorado Avalanche. Stanley Cup.

Han har vunnit allt. Utom SM-guld.

För min del borde han gett sig efter det magiska OS-guldet 2006. Då kunde man sluta på topp.

Men vilken vilja han har, Peter Forsberg.

Det måste jag ju beundra karln för.

Hans kärlek för sporten är så stor.

Han kommer säkert att vara kvar i hockeyns värld, fast inte som spelare. Tränare? Reklamnamn - som han redan är? Föreläsare? Möjligheterna är många.

Pengar har han, så det klarar han sig lätt på.


Jag lyfter på hatten för den bästa spelare som Sverige någonsin haft, tack för en lång tids underhållning.

Tack Peter.

  

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Skapa flashcards