Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Jerry Olsson - 25 februari 2011 19:44

Jag är snart klar med den här 10-dagars utmaningen.

Nu har det blivit dags för dag 9:


2 saker jag önskar jag kunde göra.


* Jag önskar att jag kunde sjunga.

Jag älskar musik så oehört mycket, jag nynnar jättegärna på någon låt och kanske kan dra en ton, men så fruktansvärt falskt.

Dessutom tappar jag ord i sången.

Om jag bara kunde, skulle jag ta och spela in en skiva där jag sjunger sånger jag älskar med helhjärtat. Till och med uppträda.

Men med min gamröst så är det omöjligt.

Sångkurs? Jag kanske är för gammal....

 

* Nu kommer säkert många att tappa hakan, men jag önskar jag kunde teckna bättre. Jag är mycket tacksam för alla dessa fina ord om mina bilder, det värmer så mycket. Men det är så mycket mer jag skulle vilja lära mig. Händer är jag inte bra på, och eld är jättesvårt att teckna. Jag har lärt mig många värdefulla saker, och varje gång jag målar något blir det något mer jag har lärt mig som fastnar.

Men jag har en lång bit kvar.... Tro mig, det är så jag känner.

Av Jerry Olsson - 25 februari 2011 17:23

  


Bayonetta är en speciell kvinnlig karaktär.

Många bilder av henne är visserligen bisarra, men den här är en av de minst bisarra.

Men som sann tecknare jag är, vill jag prova på utmaningar vilket Bayonetta var.

Det svåra var att få in de gråsvarta nyanserna, särskilt lädret.

Av Jerry Olsson - 25 februari 2011 12:57

Förra veckan funderade jag på att teckna något till snälla Anna, eftersom hon tog sig tid för att skicka den fina födelsedagspresenten till Malin.

Läste i hennes blogg att hon spelar Odin Sphere till Playstation 2, och tänkte - om jag ska prova att teckna något från spelet.


Jag fann en bild på en tjej med en fin, blå blomma i håret.

Det var en intressant teckning att göra, mycket färgglad.

(Karaktären heter Gwendolyn förresten, fick jag veta senare...)

Vanligtvis ger jag inte bort mina teckningar, men eftersom jag var skyldig Anna en gentjänst, så ville jag göra ett undantag.


Jag tror att hon blev glad, hon skrev så fina saker om teckningen på Twitter.

Dessutom bloggade hon om teckningen. Dessa fina ord gjorde mig rörd, att en så snäll och trevlig person - som dessutom är riktigt begåvad med rollspel - säger så fina saker.

Jag blev väldigt rörd. Jag är glad att hon tyckte om teckningen. Hon skulle till och med rama in den.

Tack snälla Anna för dina vänliga ord och för Malins present. (än en gång)

Och varsågod. Det var en ära.

Här är Annas blogginlägg om min teckning.


Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards