Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Jerry Olsson - 9 mars 2011 20:47

  


Då har turen kommit till Norges egen drottning av längdskidåkning:

Marit Björgen.

Jag är lite kluven av den här bilden - jag har fått till skuggningarna bra men hon ser lite gammal ut på något sätt.

Men jag lär ju mig något nytt varje gång jag tecknar något - den här bilden ska jag ha som måttsticka nästa gång. Helt klart.


Men varför Marit Björgen?

Jag beundrar hennes råstyrka, hon ger järnet från start. Sen får jag bilden av henne att hon inte är skrytsam heller - som när hon var med i Skavlan förra året. De där armmusklerna, fy fasen. Hon är stark som en björn. Men hon ger ett vänligt uttryck och har stark karisma.

Det är hennes styrka och karsima som var avgörande av val av bild. Jag kudne ha gjort bilden bättre - men jag är nöjd ändå.


Snart blir det då dags för det stora projektet, nu när Quagmire och Marit Björgen är klara.

På fredag ska jag utse tio bidrag från Facebook och Twitter - de bästa förslagen folk vill att jag ska teckna.

Hittils är det fina bidrag som Homer Simpson, ett timmerhus med rådjur i bakgrunden, min favorittrollkarl Vivi från Final Fantasy IX och till och med min bror Ray.

Vilka tio som blir som sagt skriver jag här på fredag, med namn på de som nämner de bästa förslagen.

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards