Alla inlägg under april 2011

Av Jerry Olsson - 25 april 2011 19:50

Denna veckas speltriss signerad påhittiga EmmyZ, handlar om ämnet "på G".

Den här gången var det faktiskt lite svårare, men jag hoppas att det duger som ett bidrag till veckans bidrag.


Saker och ting som är på G!


   Rune Factory Frontier: Raguna har sått lite grönsaker som tar några dagar att växa. Men de är ju på G!

 

  

Super Mario Galaxy: En hungrig Luma är på G att bli mätt när Mario matar honom med Star Bits.

 

  

Super Metroid: Efter när Samus har landat på planeten Zebes igen, är hon på G att lämna skeppet i det ruggiga regnet hos skräckplaneten på jakt efter ärkerivalen Ridley.

 

Av Jerry Olsson - 25 april 2011 10:04

 

Det var länge sen jag gjorde en naturteckning.

Jan-Åke önskade sig ett timmerhus med rådjur i bakgrunden.

Hoppas han gillar den här bilden, för det var riktigt kul att göra denna.


Härnäst kommer det mest bisarra förslaget jag fått i hela det här projektet.

En mekanisk T-Rex som rider på en flodhäst.

Bisarrt.

Så bisarrt att jag måste ju pröva att teckna denna!

Av Jerry Olsson - 23 april 2011 18:32

The Coasters var 1950-talets pajasar, med sina roliga sångröster och knäppa texter.

Musikvideon av "Along Came Jones" är egentligen rätt torr, men riktigt charmig.

Fasran hade spelat in massor av gamla videoklipp med klassiska rock n roll-artister på VHS-band i åratal.

Nu fann jag detta klassiska klipp på Youtube.

Ah, fina minnen.

Av Jerry Olsson - 22 april 2011 19:37

 


Idag har jag och min sambo sett på en modern version av den klassiska sagan om Rödluvan och den stora, stygga vargen.

Red Riding Hood.

I rollerna syns bland annat Amanda Seyfried och Gary Oldman.


Lite kortfattat om historien:

Valerie bor i en liten by som haft problem med en varulv som satt byn i skräck.

Efter många års tystnad har monstret kommit tillbaka och dödat en av byborna.

Byborna måste försvara sig och sätta stopp för varulven en gång för alla.


Red Riding Hood är en vacker film till utseendet. Dess foto är utomordentligt utsökt. Lägg till bra kostym, ljussättning och den vackra naturen.

Filmens handling påminner väldigt mycket om Twilight-filmerna, särskilt det romantiska. Det är en sorts triangeldrama precis som i filmerna med vampyrerna - i den här filmen med.


Red Riding Hood är för att vara skräckfilm inte så värst skrämmande, eller jo, lite grann. Mer än så säger jag inte.

Däremot är den väldigt spännande och väldigt lätt att förstå sig på.

Dessutom fick jag en sorts klassisk detektivkänsla filmen igenom. (ni förstår vad jag menar när ni ser filmen.)


Det märks att det är samma regissör bakom Twilight som gjort denna, för Catherine Hardwicke har behandlat sagan om Rödluvan väldigt väl, och förnyat den, men behållt dess själ. Precis som hon gjort med Twilight, behållt böckernas själ.


Men där finns också en liten svaghet.

Den påminner lite väl mycket om Twilight.

Jag hade hellre sett en ännu mörkare sida i stil med The Shining.

Det kärleksbaserade temat känns inte helt rättplacerat, men den är ändå vacker.

På vissa punkter är Red Riding Hood rätt förutsägbar, men den fick mig att titta igenom hela filmen med ett starkt intresse.


Slutord:

Positiva saker är dess visuella stil. Den är riktigt snyggt gjord. Jag gillade dessutom Amanda Seyfrieds roll som Valerie. Sen måste jag ju säga en sak till. Varulven här är mycket snyggare gjord än de fula varulvarna i Twilight-filmerna.

Negativa saker är att den luktar Twilight och att den kan vara lite förutsägbar.


Men det här är ingen dålig film. Tvärtom, den är spännande och vacker.

Jag rekommenderar den absolut. Fin popcornrulle.


Betyg:       

Av Jerry Olsson - 21 april 2011 12:35

Jag läste ett intressant rykte idag på Twitter.

Där lades en länk att skräckfilmsfigurerna Freddy Krueger och Jason Voorhees ska finnas med i det nya Mortal Kombat-spelet som nu finns i butik.

 


Mortal Kombat-serien är känt för sina våldsamma och blodiga slagsmål, med råa avrättningar - Fatalites - som avslut.

Jag älskade Mortal Kombat II till SNES, för det fanns så mycket man kunde finna bland alla fatalities.

Midway, som låg bakom Mortal Kombat har gått i konkurs, och då köpte Warner Bros upp märket Mortal Kombat.

Det verkar defintivt att Mortal Kombat går tillbaka till rötterna som del ett och två hade, men nu med HD-grafik och mera blod.

Klassiska figurer som ninjorna Sub-Zero och Scorpion ser fruktansvärt råa ut.


Här är vad jag tror om det här ryktet.


Det som talar för att Freddy och Jason skulle kunna komma med är att båda figurerna ägs av New Line Cinema - som sin tur ägs av Warner Bros.

Det fanns ett internetbaserat fightingspel med en massa skräckfilmsfigurer som blev en liten succé men många figurer var tvungna att tas bort pga rättigheter.

Bland annat Freddy och Jason.


Jag vill gärna se dessa legender i Mortal Kombat.

Om de skulle gå att laddas ned inför Halloween, så hoppas jag att för det första att de ger Jason det rätta utseendet.

Gärna alternativa kostymer, som hans ansiktshuva från Friday The 13th. (remake) Men gärna med hockeymasken också.

Men inte Ken Kirzingers variant av Jason. Den sög rejält.

Gärna Derek Mears, Richard Brooker, C.J Graham - och ja, varför inte Kane Hodder?

 

Jason Voorhees, här utan hockeymask.

 

Freddy Krueger ska vara Robert Englunds karaktär, röst och allt. Utan tvekan.

 

Freddy Krueger.


Det ska bli spännande om hur de skulle få till alla slagsmålsmoves, kostymer, och fatalities på dessa figurer.

Men som sagt, det är ett rykte. Jag tror att det inte är sant, men visst vore det smaskigt?

Jason i en match mot Scorpion - inte helt dumt.

Av Jerry Olsson - 20 april 2011 14:00

 


Den åttonde bilden av femton i mitt teckningsprojekt är klart.

Ina har önskat sig en bild av Ritualist från spelet Guild Wars.


Jag måste ju säga, det här var en utmaning utan dess like.

Så stor att jag var tvungen att förenkla den lite. Men jag försökte få med så mycket detaljer som möjligt. Men det har varit roligt att teckna av denna kvinna.

Tack så mycket Ina för en av de största utmaningar jag varit med om.


Nästa gång blir det en naturbild, av ett timerhus ute i skogen med rådjur i bakgrunden. Det du, Jan-Åke!

Av Jerry Olsson - 19 april 2011 19:07

2011 har snart gjort en tredjedel, men filmåret har ju bara börjat.

Efter en fantastisk Black Swan så kommer det en hel del filmer som verkar riktigt intressant.


Här är fem olika filmer som fångat mitt intresse:


 

Red Riding Hood verkar vara en modern version av Rödluvan, regisserad av Twilights regissör. Jag kommer att se den här filmen på fredag, så en recension är att vänta.


 


Jag har inte direkt höga förhoppningar av Scream 4, eftersom trean inte var så bra. Men väldigt utspridda recensioner fångar mitt intresse för serien igen. Har Wes Craven lyckats få till det där som gjorde första filmen så bra?


 

Efter att ha sett trailers av den fjärde Pirates Of The Caribbean, så vill jag absolut se den här filmen. Jack Sparrow har alltid varit en charmig filmfigur, men det ska bli intressant hur Penelope Cruz agerar i filmen. Jag är glad att del fyra skippat Kiera Knightley och Orlando Bloom totalt.

Bonus: Derek Mears - som spelade Jason Voorhees i senaste Friday The 13th, har en liten roll i filmen.

 

 

 

Det var en tidsfråga.

Seriefigursfilmer har varit hett länge, så varför skulle inte en film med Captain America komma? Nu gör det det; Captain America - The First Avenger.

Jag älskade serietidningarna när jag var liten, med den där coola skölden. Få se om filmen gör seriehjälten rättvisa.


 


En underlig blandning av western och science fiction.

Med Daniel Craig i huvudrollen. Med sig har han Harrison Ford och Olivia Wilde (Thirteen i House) i denna actionfyllda film med cowboys och utomjordingar.

Av Jerry Olsson - 18 april 2011 14:32

Förra veckans fina speltriss var "färglöst", och det var en härlig sådan.


Nu har den påhittiga EmmyZ gjort en counter-speltriss: "Färgstarkt".

Här är mina tre bilder inför denna veckas speltriss:


Färgstarka Skurkar!


 

Wario är en färgstark antihjälte, men han debuterade faktiskt som skurk i Super Mario Land 2. Hans starka färger gult och lila är lika starka som hans personlighet(?) Notis: Det här är morsans favoritspelfigur.

 

 

Kefka är en spelskurk man älskar att hata.

Det där skrattet. Den där jävelskapen som äter under huden på en.

För min del den starkaste och elakaste spelskurk i Final Fantasys historia.

Lägg märke på hans färgstarka klädsel.


  

Carmilla är en ondskefull kvinna som först debuterade som en grå, gråtande mask. Sen blev hon en farlig kvinna som älskar dödskallar. Castlevanias dödligaste kvinna är här riktigt färgstarkt röd.

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Boken man skriver skit i


Skapa flashcards