Alla inlägg under maj 2011

Av Jerry Olsson - 30 maj 2011 18:03

En ny vecka har anlänt, och EmmyZ har lagt utt ett speltriss igen.

Den här veckan så är det ämnet tillsammans som gäller.

För henne är det alldeles extra speciellt, eftersom hon ska gifta sig i helgen.

Jag är mycket glad för hennes skull och hoppas att de blir lyckliga i alla sina dagar.


Ämnet tillsammans är ett intressant ämne, och här är min tolkning av det.

Det finns ett ordspråk - "ensam är stark".

Jag skulle vilja ändra det till "tillsammans är starkt".


Tillsammans är starkt:



 

Bub och Bob från det sagolika och färgglada Bubble Bobble är som starkast när de är tillsammans. Spelhistoriens sötaste drakar!


 

Edgar, tillsammans med Locke och Terra stöter på Vargas i Mt. Kolts. Till assistans kommer Edgars muskulöse bror Sabin till undsättning. Dessa bröder, tillsammans, hjälper varann för heder, rättvisa och godhet. Ett av de mest starkaste band som finns i Final Fantasy VI.


 

På tal om bröder, i spelet Mario & Luigi: Partners In Time så kan de inte leva utan varandra. Oavsett om Mario och Luigi är vuxna eller bebisar.

Av Jerry Olsson - 28 maj 2011 21:42

 

Nu har jag tecknat igen - det flyter på fast teckningsprojektet är avslutad.

Nu är det bilder på eget initiativ som gäller.

Denna gång är det prästen med smak för pumphagelgevär från kultfilmen Machete som blivit avmålad.

Jag tyckte originalbilden var så badass. Egentligen var den röd och svart, men jag gjorde min variant i klassisk svartvitt.

Det här är den första bild som är svartvit på jättelänge.


Få se vad jag ska måla härnäst!

Av Jerry Olsson - 27 maj 2011 21:40

Det är lite western-tema denna gång när jag ska berätta om de första intrycken av två spel jag spelat på sistone till Playstation 3.


Rango

 


Jag vann det här spelet i en rolig gissningstävling som EmmyZ hade ganska nyligen. Dessutom fick jag en tatuering på Rango som jag gav min dotter - hon blev ju tuffaste bruden i stan!

Rango är baserad på filmen med samma namn.

Det är en ren satir på den klassiska western-genren i sig, med en väldigt speciell kameleont i huvudrollen.

Spelet är barnvänligt tycker jag, och är väldigt lätt att gå in i. Det är knasigt och charmigt, dess grafiska stil bidrar till den goda stämningen. Det finns mycket skaer man ska leta efter i spelets banor, så håll ögonen öppna.

Intrycksbetyg:     och en halv.

Formkurva: Snett uppåt.   


Red Dead Redemption

   

Hade Sergio Leone gjort en westernfilm till efter Once Upon A Time In The West, hade han gjort Red Dead Redemption.

Rockstar släppte det här spelet förra året och det blev hyllat.

Det är inte så svårt att förstå än så länge.

Det påminner en del om Grand Theft Auto, men i en otroligt snygg och varm western-kostym. Jag har ridit med hästen på prärien och njutit av den vackra miljön och nynnat lite på Ennio Morricone-toner som "The Good, The Bad And The Ugly". Det är en otrolig skön frihet, och Rockstar har fått till den där Leone-känslan som jag saknat. Det här spelet kommer jag att gå djupt i framöver. Enda nackdelen så här långt är en lite svår kontroll men jag lär mig den nog ganska så småningom.

Intrycksbetyg:       och en halv.

Formkurva: Spikrakt uppåt.  


Lite bonus. Njut av den här vackra inledningen av Ennio Morricones inledning av klassikern "För Några Få Dollar Mer". (finns även på Spotify.)

Utan musiken så vore filmen halv.

Men vilken bra halva, eller hur?

 

Av Jerry Olsson - 25 maj 2011 19:49


Nu är den femtonde, och sista, teckningen i mitt teckningsprojekt klart.

Min väninna Emma önskade sig en teckning på sin dotter Mathilda, men jag tog denna utmaning lite längre och tecknade av båda två.

Jag hoppas att Emma tycker om den här teckningen.


Jag har er alla att tacka som varit med och röstat i mitt teckningsprojekt som jag hållit på med sedan mars.

Ni har gett mig ordentliga utmaningar, som vackra timmerhus till bisarra mekaniska T-Rexar.

Tack så hjärtligt mycket!


Nu har jag andra objekt att teckna av framöver.

Objekt som min gamla katt Smokey, Boba Fett och Selvaria från Valkyria Chronicles.

Men först ska jag börja med prästen från kultfilmen Machete.

Av Jerry Olsson - 23 maj 2011 20:01

Ny vecka!

Ny speltriss av den påhittiga EmmyZ!

Den här veckan har hon fått hjälp av tv-spelskribenternas svar på Albert och Herbert; Tommy och LuddeSvampriket!

Temat som har valts ut denna vecka är alkohol.


Det var en utmaning, men här är mitt förslag av veckans speltriss:


Festen - här i en bar, i spelet Tapper spelar man en bartender som ska skynda på att slunga iväg den gyllene drycken öl till törstiga och griniga kunder.


Drickandet - här är originalteckningen av Mog från Final Fantasy VI - och den lille mogglen håller ju i ett fint vinglas!


Fylla och baksmälla - spelet Conker's Bad Fur Day handlar om en bakfull ekorre som försöker finna hem. På vägen stöter han på spelvärldens mest kända fyllo till fågelskrämma; Birdy!   


Med detta speltriss skrivet så säger jag skål och höjer mitt glas!



Av Jerry Olsson - 19 maj 2011 21:27

Sommaren bjuder på två efterlängtade filmboxar på Blu-Ray!


I slutet av juni kommer Härskarringen-triologin: Extended Edition!

Tänka sig, med HD-upplösning och kraftigt ljud kan man få se Gollum, Gandalf, Gimli och alla andra i Midgård i de versioner av de tre filmerna som är bäst!

Förlängda!


September bjuder på en annan magisk filmbox.

Alla sex Star Wars-filmerna! Blu-Ray! Må Kraften vara med dig!


Jag vill ha dessa boxar!




Härskarringen: Extended Edition.


 

Star Wars: The Complete Saga.

Av Jerry Olsson - 19 maj 2011 21:08

Lilla Carrie har mått dåligt sedan fredags, med feber och fruktasvärd hosta.

På tisdagen så mådde hon såpass illa att hon inte orkade leka.

Det var tur att Malin tog med henne till läkaren, för det var både öronkatarr och streptekocker i halsen.

Inte konstigt att Carrie har gråtit och haft ont.

Febern är nu borta, men hon hostar fortfarande. Men idag har hon lekt en hel del.

Dessutom har hon sagt orden "strumpa" och "lampa" för första gången.

Söta lilla piga, du är så underbar.

   Carrie gungar hos mormor.


Vår hund Atlas har fått en riktig make-over.

Han behövde verkligen klippa sig, för pälsen var så bedrövligt långt.


 

Atlas före...


 

...och efter klippning. Han ser ut som en ettårig valp fast han är fem år.

Av Jerry Olsson - 18 maj 2011 19:12


Den fjortonde bilden är nu klar!

Det här är en bild på spelfiguren Tingle från Legend Of Zelda-serien.


Personen som önskade denna bild ville att han skulle ha den där gayiga stilen som han har i till exempel Legend Of Zelda: The Wind Waker, men samtidigt se lika kuslig ut som i Legend Of Zelda: Majora's Mask.

Hoppas denna bild gör så att hans önskan går in.


Nu är det bara en bild kvar att teckna av i projektet!

Min väninna Emma och hennes dotter Mathilda.

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Boken man skriver skit i


Skapa flashcards