Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Jerry Olsson - 10 maj 2011 20:50

Mitt teckningsprojekt är snart klart!

Jag har fyra bilder kvar, men jag vill fortsätta smida medans järnet är varmt.


Jag har många tankar i skallen, många bilder som bara måste tecknas.


Här är några av följande kommande motiv som ska tecknas:


* Prästen med hagelgevär från filmen Machete. Han är en tuff präst.

* Figurerna från spelet Ilomilo. Jag har inte spelat det, men dessa figurer är riktigt charmiga.

* En afrikansk elefant. Jag älskar elefanter.

* Boba Fett. Star Wars grymmaste prisjägare ska bara få målas av!

* Min gamla katt Smokey.

* Celes från ett av mina favoritspel -  Final Fantasy VI.

* Jason Voorhees. Funderar på en dubbelbild på honom med hockeymask och med ansiktshuvan från remaken.


Mer bilder kommer att tillkomma, så håll ett öga på min blogg framöver!

Av Jerry Olsson - 10 maj 2011 19:55

För ett tag sen så läste jag ett inlägg som filmreportern Emma Gray Munthe skrev.

Jag tyckte jättemycket om den här artikeln och instämmer mycket med om ämnet i sig.


Jag skulle absolut vilja se ett riktigt filmprogram i tv, där folk som sysslar med film och filmintresserade diskuterar ämnet med hjärta och själ.

Ta en panel med stora filmkritiker - som till exempel Emma Gray Munthe - och kanske en "veckans gäst" och prata om en film, skådespelare eller en genre.

Hur den påverkat en - positivt eller negativt?

Spelar ingen roll om filmen är ny eller gammal.

Framgångsrik eller ett fiasko.

Svensk, amerikansk eller fransk.

Huvudsaken är att man verkligen tar tag i filmämnet och diskuterar det.


Jag saknar ett tvättäkta filmprogram där man verkligen tar upp ämnet utan att förlöjliga det.

Det var några år sen Filmkrönikan slutade - vilket var riktigt synd.

Ska någon kanal sända det så får det faktiskt vara någon av SVTs kanaler - så att man slipper reklamen.


När ett sådant filmprogram kommer - då ska jag absolut se det.

För jag älskar film.


  

Jack Nicholson i Stanley Kubricks The Shining.

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Skapa flashcards