Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Jerry Olsson - 17 maj 2011 20:55

Nu var det dags för veckans speltriss igen.

EmmyZ har tagit upp ett viktigt tema, kärlek.

Kärlek är ett vackert tema, och passar jättebra till tv-spel.


Denna blogg är dessutom en liten hyllning till just Emmy som ska gifta sig snart!


Kärlek finns i många former, och här är mitt bidrag till veckans speltriss....


Kärlek i tre olika former:


Kärlek består även om apokalypsen kommer....

Kafei och Anju har ett öde som är både tragiskt och kärleksfullt.

Deras kärlek för varandra är så starkt, att de inte blir rädda för den fallande månen som Skull Kid iklädd i Majoras Mask bidragit till.

Det är ett bevis på att kärleken är den starkaste kraften.


Moderlig kärlek....

   I Marios värld finns många kvinnor.

Det som gör Rosalina till en fascinerande kvinna är hennes mogenhet. Den där varma rösten. Hon är inte alls som Peach (som är lite för enformig) eller Daisy (som är för pojkflickaktig) - utan för att hon är moderlig.

Hennes relation till Lumas är så underbar. De är hennes barn.

Hennes moderliga kärlek till de små, knubbiga stjärnorna är en kärlek som så stark. Sa jag dessutom att jag gillar hennes mystik?

Det här är en teckning jag gjort själv, min tolkning av Rosalina.


Min kärlek till en konsol....

 

Super Nintendo.

SNES.

Den här konsolen har jag tillbringat många timmar med.

Spel som Super Mario World, A Link To The Past, Super Metroid, Earthworm Jim, Donkey Kong Country, Blackhawk, Yoshi's Island, Chrono Trigger, Final Fantasy VI och Super Mario Kart är några av mina favoritspel.

Jag har ägt många konsoler före och efter SNES, men mitt hjärta kommer alltid att tillhöra denna magiska konsol.

Det är kärlek av högsta nivå.

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards