Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Jerry Olsson - 11 januari 2010 20:15

Häromdagen frågade jag Brad Fuller, medproducent tillsammans med Andrew Form och giganten Michael Bay och grundare till Platinum Dunes en fråga.

Platinum Dunes är ett gäng som gör nya, uppiffade versioner av klassiska skräckfilmer, som Texas Chainsaw Massacre, Liftaren, Friday the 13th, och nu A Nightmare On Elm Street. Den sistnämnda ska ha premiär i april i USA.

Om filmen kommer till Sverige är en fråga i sig, men Friday The 13th fick gå på bio här så jag tror den kommer.

Min fråga till Brad (jag skrev till honom på Twitter, förresten) var att om de kan tänka sig att göra en remake på en annan skräck/splatterklassiker: The Burning.

Han skrev att han inte ens hört talas om filmen.

   Eh?

Driver karln med mig?

The Burning är den mest kända kopian till Friday the 13th, for God's sake!

http://www.youtube.com/watch?v=HzPWiBV42og Trailern!

Inte nog att Tom Savini, som gjort effekterna till både The Burning och Friday the 13th (från 1980 förstås), utan i rollistan finns ju Holly Hunter och Jason Alexander. (George i Seinfeld!)

The Burning är väldigt brutal, mycket råare än vad dess inspirationskälla är. Men det finns mycket likheter mellan dessa två filmer.

Campfilmer.

Tom Savini.

Tragiska historier som orsakat konsenkvenserna i filmerna.

En såpass skräckfilmsintresserad figur som Brad Fuller borde ju känna till detta. Men där ser man, då har man nämnt en titel som Platinum Dunes inte kände till.

Och det var faktiskt kul, när jag nu tänker på det.

Eller är det kanske tragiskt?  

Av Jerry Olsson - 11 januari 2010 19:24

Jag måste säga, att The Baseballs skiva "Strike" tog mig på sängen. Att göra moderna låtar, som Rihannas "Umbrella", till klassisk rock n roll från 1950-talet är genialt!

http://www.youtube.com/watch?v=DM2177pHMT0

10-talet har börjat bra musikaliskt.

Av Jerry Olsson - 11 januari 2010 19:09

Hej på er. Jag heter Jerry Olsson, är 29 år gammal.

Jag bor i Torsby, där Svennis och Markus Berg ä uppväxta, som fotbollsfans känner till.

Jag har haft en blogg tidigare på sajten Loading.se, men känner att jag vill hellre ha en blogg någon annanstans. Men jag gillar den sajten ändå, kollar in den då och då.


Jag har en dotter på snart ett halvår, hon är ett av de två ljusen i mitt liv. Det andra ljuset är min sambo, mamma till vår dotter.


Andra intressen jag har är musik, film, tv-spel (därför jag hade en blogg på Loading), konst och mat.


Det blev inte så mycket till introduktion, men tro mig, jag tänker blogga mer i framtiden. Håll utkik!   

Tidigare månad - Senare månad

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards