Alla inlägg den 12 september 2010

Av Jerry Olsson - 12 september 2010 21:35

Jag passade på att bjuda brorsan, som fyller år idag, på bio häromdagen.

Trots det var Torsbymârten i byn, så kunde jag inte riktigt motstå en härlig, hårdkokt actionrulle med Sylvester Stallone. (fast vi var bara fem stycken som såg den i fredags, nytt bottenrekord?)

Här är min recension av:


The Expendables


Sylvester Stallones omtalade actionrulle, där han samlat ihop några av de hetaste actionikonerna i en och samma film.


Kort fattat om handlingen - som inte har så värst mycket handling precis som i andra klassiska 1980-talsactionfilmer:

Ett gäng legosoldater får ett uppdrag att störta en korrumperad general i en ö.

(som jag antar finns i Sydamerika, för det är latinamerikanskt)


Filmen är fylld av testeteron, kulor, krutrök och explosioner. Plus lite musik av Creedence Clearwater Revival. The Expendables är väldigt amerikansk, men med glimten i ögat. Den har charm och är väldigt lätt att förstå sig på.

Fast den skyndar sig mycket i handlingen, är den aldrig tråkig.

Den bjuder på massor av höjdpunkter, bland annat mötet mellan de tre stora inom action:

Sylvester Stallone, Bruce Willis och Arnold Schwarzenegger.

Vilken härlig scen, fylld med satir och jävelskap.

En annan figur som lyser upp filmer extra är Mickey Rourkes karaktär. Han är en slags mentor, här visar mannen åter igen vilken bra skådis han är.


Men filmen är inte felfri förstås. Jag tycker det läggs lite för mycket fokus på Jason Stathams roll - även om han gör den väldigt bra. Och att andra, som Jet Li eller min personliga favorit Dolph Lundgrens karaktär Gunnar läggs det för lite fokus på.

Gunnar - eller som i filmen uttalas "Gunner". Vilken typ.


Räkna med en uppföljare, för det här är en bra film Stallone har gjort. Mycket genialt, samtidigt som det är enkelt.

Filmen rekommenderas givetvis inte för de som är för en komplex story, kärleksfylld drama i stil med Twilight, eller för barn.

Men vill man ha en underhållande actionfest, då ska man se The Expendables.

Bra jobbat, Sylvester Stallone.


Betyg:         

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards