Alla inlägg den 2 april 2011

Av Jerry Olsson - 2 april 2011 16:22

Jag ska försöka skriva om de första intrycken av fem stycken Playstation 3-spel.

Det här är inga recensioner eftersom jag precis börjat att spela dom - men intryck ska jag försöka att beskriva.

De fem spelen är:


  

Grand Theft Auto 4

Alla känner till Grand Theft Auto, så jag behöver inte gå in på detaljer.

Mitt intryck för spelet är att det är väldigt stort, med en enorm frihet i Liberty City.

Det är väldigt våldsamt, och svordomarna haglar precis som i en gangsta-actionfilm.

Jag tycker det är rätt lätt att finna i stan med radarn, men det är mycket man ska ha reda på.

Det roligaste är att köra bil och cruisa i stan.

Intrycksbetyg:        och en halv.

Formkurva: Snett uppåt.   


   Bayonetta

Platinum Games har gjort ett riktigt actionfyllt spel med lack och läder.

Det är riktigt sexistiskt, men det övervägs av det härliga actionaktiga stil spelet har. Mycket komboknapp-tryckande och trixande. Det är enkelt att spela så här långt, så det blir inte tråkigt. I detta fall så är det mycket blod, svordomar och sexuella (och överdrivna) akrobatkonster.

Spelets styrkor är kontrollen och det tunga actionstilen.

Svagheten är att det är sexistiskt, och för tunga svordomar.

Intrycksbetyg:         

Formkurva: Snett uppåt.   


 

Little Big Planet 2

Jag har tittat på när svågern spelade ettan, och det såg riktigt kul ut.

Så jag passade på att skaffa tvåan.   

Världen i Little Big Planet ser så stort ut - det är fullt med detaljer som jag missar när jag går igenom de vackra plattfromsbanorna.

Det är faktiskt charmigt att ge Sackboy ansiktsuttryck, för han är ju gullig.

Nu har jag inte hunnit så värst mycket med spelet - men jag kommer nog att finna dess storhet.

Dessutom är ju det enda PS3-spelet som min dotter få se på, eftersom det ser mycket färgglatt ut, och är mycket snällare än de andra fyra spelen....

Intrycksbetyg:       

Formkurva: Stabil.   


   Castlevania - Lords Of Shadow

Jag älskar Castlevania-spelen, så det här var ju tvungen att inskaffas.

Grafiken är ju helt bedårande, det doftar ju härlig Dracularövsparkar-stil av det hela.

Som i Bayonetta, så är det en massa komboattack-knapptryckningar, fast inte lika intensivt. (ännu?)

Patrick Stewart (ja, Charles Xavier i X-Men) har en härlig berättarröst.

Blod har ju alltid funnits i Castlevania, och här sparar Konami inte på det. Här rinner hinkvis med blod. På gott och ont.

Det härliga med spelet är att det verkar ha det mytologiska som jag älskar med Belmont, Dracula och det stora slottet....

Intrycksbetyg:         

Formkurva: Uppåt.   


   Valkyria Chronicles

Jag sparar det bästa till sist.

SEGA ligger bakom ett av de vackraste spel som jag har sett.

Det här är ett strategispel som utspelar sig i det andra europeiska kriget.

Jag får intrycket att titta på en vacker animéfilm när jag spelar spelet, med dess otroliga stil.

De gånger jag spelat det, så ska man strategiskt välja sina trupper med visdom för att utplåna fienden innan de gör vice versa.

Jag har dock fått problem med en stridsvagn....

Men det här ska jag följa!

Jag är så imponerad av spelets stil, och det ska bli kul att fortsätta resan.

Intrycksbetyg:          och en halv.

Formkurva: Uppåt.   


Utav de fyra spelen så är Little Big Planet 2 det mest barnvänliga, för de andra är väldigt våldsamma.

Bayonetta är väldigt vulgärt men vinner på dess kontroll och action.

Castlevania - Lords Of Shadow har seriens mystik kvar, och GTA4 är ungefär som man är bekant med spelserien.

Valkyria Chronicles är hittils det bästa spelet av de fem, för det är som en blixt från en klar himmel.

Fullständiga recensioner av spelen är att komma, så det här var inte recensioner.

Utan intryck.

Och de är goda.

Jag tänker fortsätta resan bland dessa blivande klassiker.

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards