Alla inlägg den 11 april 2011

Av Jerry Olsson - 11 april 2011 16:54

Nu hr det blivit dags för veckans speltriss - som faktiskt är riktigt roligt att delta i.

Denna vecka har EmmyZ beslutat sig för att vi ska köra med:

Färglöst.

 

Det första jag tänkte på var något svartvitt - och det finns spel som har svartvitt i sig.

Limbo är ett av de starkaste alternativen, men det är ett för enkelt förslag.


Här är mina förslag till färglöst:

Färglösa bakgrunder.

  

World Of Goo - Corporation där man ska bygga så högt man kan med sina Goos, är en färglös plats. Men riktigt härlig.


 

Donkey Kong Country Returns: Foggy Fumes är en väldigt smog-rik plats med gaser, rök och mörker. Färgerna är väldigt färgsvaga i tråkigt brunt, grått och svart. Men banan är en utmaning.


    

Castlevania II - Simon's Quest: Staden Yomi, innan slottet Castlevania är en död stad. Grå och riktigt skittråkig. Det kanske beror på den läskige greve Dracula som väntar på sin ring, sin nagel, sitt öga, sitt revben och sitt äckliga hjärta.....


Det var det. Riktigt färglöst.

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards