Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Jerry Olsson - 17 oktober 2010 19:41

Då ska jag försöka lägga upp mina 30 favoritfilmer genom tiderna, eftersom jag har varit 30 år i ett drygt halvår.


Motiveringen för filmen på plats 30 är:

"Absurd? Vulgär? Ren B-film? Jo, men humorn är i hög A-klass."


På plats 30 av världens bästa filmer är:


Bad Taste

 


Bad Taste är helt enkelt en riktig B-film.

Utomjordingar kryllar överallt i en liten nyzeländsk by, och de måste stoppas!

Filmen har inte den mest originella story som finns, och dess våld är fruktansvärt överdriven.

Men dess överdrivenhet är också filmens starkaste kort, för det är så dåligt så att det är bra. Det finns många höjdpunkter så att jag skrattar nästan ihjäl mig.

Peter Jackson, regissören bakom Härskarringen-filmerna, ligger bakom denna kultrulle. Han själv spelar ett par figurer.

Varför finns den här filmen på en sån här lista? Jo, för är det något jag uppskattar, så är det filmer som får mig att skratta inombords för vissa stunder.

Bad Taste bjuder på riktig underhållning fast den var skitbillig att göra.

Och det är faktiskt svårt att överträffa - särskilt för en B-film.


Jag återkommer med följande 29 filmer, och i slutet av varje toppliste-blogg så har jag en länk för varje plats, denna sida är dock undantaget.


30: Bad Taste

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards