Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Jerry Olsson - 6 februari 2011 20:53

Den femte delen av intressanta spellåtar har denna kategori för att det är annorlunda, konstigt, knäppt och tokigt.


Här är tio stycken knasiga och underliga spellåtar:


Windy - Conker's Bad Fur Day (Nintendo 64)

Conker's Bad Fur Day är Rares sista spel till 64:an - plattformspelet som skulle varit gulligt blev ett blodigt, knäppt och parodiskt spel med en bakfull ekorre i huvudrollen. Windy är det lättsamma musikslinga som ändå låter väldigt knäppt. Den är lite rolig faktiskt.


Flower Garden - Super Mario World 2: Yoshi's Island (SNES)

Första banan i det här klassiska spelet har en sorts bisarr stil. Ändå är den så avslappnande och cool.


Boulder Canyon - Diddy Kong Racing (Nintendo 64)

Musiken i Diddy Kongs racingspel är bra, men ibland är den väldigt knäpp. Boulder Canyons bana är det perfekta beviset på det.


Johnny C. Bad - Final Fantasy VI (SNES, Playstation)

Titeln ska vara en sorts motsats till Chuck Berrys "Johnny B. Goode", men den här är faktiskt en boogie woogie. Har Albert Ammons börjat med spelsoundtrack?


Andy Asteroids? - Earthworm Jim (SNES)

Den här kapptävlingen masken Jim har mot Psycrow har en svängig hillbilly-ton i sig.


Delfino Plaza - Super Mario Sunshine (Gamecube)

Inte direkt en vanlig Super Mario-ton precis. Men den doftar solstränder, turkos vatten och kokosnötter. Den blev en klassisk Mario-ton senare.


Simian Segue (World Map) - Donkey Kong Country (SNES)

Jag tror inte jag har hört en mer glädjande och småkul kartmusiktema förut. Småknasig och mycket härlig.


Zangief - Street Fighter II (SNES, Arkad, Mega Drive)

Den store brottarens bana är den knäppaste i hela spelet. Rostig, tung och ganska rysk. Men å andra sidan är han en sovjetisk figur.


Títle Theme - Snake Rattle And Roll (NES)

Ja, det är egentligen från Shake Rattle And Roll som bland annat Bill Haley och Elvis Presley gjort hits av. Det blev ett bra intro till det här svåra spelet.


Sloprano: The Great Mighty Poo - Conker's Bad Fur Day

Till slut måste jag lägga till det knäppaste musikklippet av alla. Ja, tillsammans med "Pooland" från samma spel, som jag inte lägger upp pga att den är rätt äcklig. Här stöter Conker på ett operasjungande mosnter gjord av - skit. Spelet gjordes om till XBOX, men den är mer censurerad. Ironiskt att just Nintendo släppte spelet nästan helt ocensurerat. Det knäppa är inte att ekorren springer i ett rum gjord av skit och att monstret kastar dynga efter sin sång.

Nej, det knäppa är:

Hur fan kan spelskaparen få för sig att ekorren ska äta chokladbitar som finns i det rummet? Vad drack han? Det vill jag inte veta...

Då är 50 spår klara, och hälften består.

Jag ska ha ett tema som jag kallar "häftiga bosstrider", och ett som jag kallar "musik från spel jag aldrig testat". Den sistnämnda är nästan färdig, lite pyssel kvar.


Så här långt:

1. Racing och annan sport.

2. Super Mario.

3. Den sista fantasin.

4. Zeldas legend.

5. Knasiga och underliga spellåtar.

6. ???

7. ???

8. ???

9. Musik från spel jag aldrig testat. (kommer snart)

10. Häftiga bosstrider. (kommer snart)

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards