Alla inlägg den 5 november 2010

Av Jerry Olsson - 5 november 2010 16:00

Jag lyssnade lite på Spotify förut med dotter Carrie, 1 år, i famn.

Jag lyssnade då på "Whole Lotta Loving" med Fats Domino, och då började det.

Hon klappade i takt med låten.

Gud så oehört gulligt.

Inte att undra på, på ett sätt...

...den låten klappar de i takt på.


Vem har kunnat tro att ens dotter lär sig att klappa händer i takt till Fats Domino?

Av Jerry Olsson - 5 november 2010 12:33

Jag skrev om filmen Cry-Baby igår, som hamnade på plats 26 av mina 30 favoritfilmer genom tiderna. Jag tänkte fortsätta i musikens tecken denna gång.

Motiveringen är:

"En tydlig och fantastisk skildring av en fantastisk artist och hans kärlek."


På plats 25 av världens bästa filmer är:


Walk The Line

 


Johnny Cash.

En av mina musikaliska idoler.

När jag hörde att det skulle komma en film om honom, var det delade känslor.

Dels var jag glad, och dels undrade jag hur i helskotta skulle det gå?

Vem kunde sjunga med den mörka rösten som Cash hade?


Det kan ingen.


Joaquin Phoenix - jävligt bra här som Johnny Cash - fann sin egen tolkning.

Sånger som "Get Rhythm" och "Jackson" är helt grymma här.

Phoenix var nominerad för en Oscar, och det var jävligt synd att han inte fick den.

Men jag är glad att Reese Witherspoon fick en Oscar för sin fantastiska tolkning av June Carter. Hör på hennes läckra dialekt och sångröst.


Filmen i sig fångar upp själen av den glödheta musiken och stilen som präglade 1950-talet och 1960-talet.

Mötet med Sam PhillipsSun Records, fiaskot på Grand Old Opry eller spelningen på Folsom Prison visas med bravur.

Jag bör nämna att Tyler Hilton har väldigt starka drag av Elvis Presley - fast han inte låter så lik honom, gör han en bra roll.


Walk The Line är en underbar tolkning av en legend, den fångar upp själen och drivkraften i Cash karriär.

Den förtjänar plats 25 av världens bästa filmer.


Listan så här långt:

25. Walk The Line

26. Cry-Baby

27. Dawn Of The Dead - Remake

28. Skönheten Och Odjuret

29. Benjamin Buttons Otroliga Liv

30. Bad Taste

Av Jerry Olsson - 5 november 2010 11:47

Det här introt är magnifikt.

Jag vill ha det här spelet.

Av Jerry Olsson - 5 november 2010 08:47

Jag hade lite känning igår, var väldigt kass i magen.


Nu på morgonen, har jag kutat på toa stup i kvarten.  

Det som är jävligt är att jag är ledig från arbetet idag.

Och så hamnade man i magsjuka.

Carrie har dessutom feber.   

Stackars piga.


Det är så fruktansvärt typiskt.


Fan.

Översättning/translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vem fan är jag?

Mina alster.

Släng in din röst här

Vilken av mina 15 teckningar i mitt projekt är din favorit?
 Is-kvinnan. (fri hand)
 Carrie.
 Tortured Mind.
 1800-talskvinna i grön klänning.
 "Miss Firefly".
 Avgrundsvrål.
 Amaterasu.
 Ritualist från Guild Wars.
 Timmerstuga med rådjur.
 Mekanisk T-Rex och eldsprutande flodhäst.
 DK och DK Jr i retrostil + Mario.
 Vivi.
 Gregg.
 Tingle.
 Emma och Mathilda.
 (Bonus) Rosalina.

Senaste inläggen

Hur många som luktat i min blogg

Kategorier

Bra bloggare

Ställen jag gärna sätter min fot i.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

RSS - vad fan än det är.

Sök i bloggen

Tidigare år

Boken man skriver skit i


Ovido - Quiz & Flashcards